Hur många fiskar i 112 l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flingan

    Hur många fiskar i 112 l?

    Jag tänkte skaffa några små malawi till mitt 112 liters akvarium. Hur många blir lagom där i? Vänder mig till er som vet lite mer då jag är ny på detta.
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    #2
    Hej flingan, välkommen till forumet.

    112 Liter tycker jag låter väldigt lite för malawiciklider, jag vet att vissa haft t ex Labidochromis caeruleus "golden" och/eller Pseudotropheus socolofi i små kar men med sand och annan inredning plus filter blir det ju inte speciellt mycket vatten kvar att plaska i för fiskarna.

    Men eftersom jag inte har någon egen erfarenhet av malawis i små kar så kan du ju invänta fler svar, är det mbunas du hade tänkt dig?
    ||||

    Kommentar

    • flingan

      #3
      Jag tänkte mig...

      .... Saulosi eller Estherae.

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • januari 2005
        • 1042

        #4
        Saulosi är på tok för aggressiv och estherae på tok för stor så jag föreslår att du köper nytt kar eller satsar på mer lämpliga fiskar. Finns mkt annat skoj att ha i ett 112 liters som funkar bättre.

        Kommentar

        • Tingeling
          Användare
          • juli 2006
          • 176

          #5
          Jag skulle ha några tanganika snäcklekare i det karet med fin sand och någon växt. Roligt att kolla på och det kan bli riktigt snyggt om man vill. Enkla är dom oxå tycker jag.
          Jag har själv haft 7 st brevisar i ett 85 liters och det funkade jätte bra och dom va så roliga å sitta och kolla på när dom grävde och bråkade om vilka snäckor dom ville ha.
          Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
          Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
          Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

          Kommentar

          Arbetssätt...