Fråga ang tuggande honor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    Fråga ang tuggande honor.

    Hur lång tid tar det innan äggen kläcks i munnen på malawifiskar, om det är olika på mbunas, haplisar och aulonocaror så vill jag ju veta det med.

    Anledningen till att jag frågar är att min A sp. "walteri" hona spottade ut vad jag tror var obefruktade ägg efter att ha tuggat i 9 dagar, hon spottade när jag matade på morgonen.
    ||||
  • Mikael_S
    Användare
    • maj 2006
    • 246

    #2
    Om det är första gången som den honan tuggar så kan det vara det att hon är ovan, hon lyckades helt enkelt inte behålla dem hela tiden. Hon kanske lyckas nästa gången lr gången efter det. Hon måste bli lite mer van med det. Har själv en L.Trewavasaehona som har tuggat två ggr utan resulatat. Tog nog 3-5 dagar så var äggen borta.

    Eller så kan det vara så att hanen inte lyckades befrukta dem. Den kanske också behöver mer övning.
    Senast redigerad av Mikael_S; 16 september 2006, 11:09.
    Mvh Mikael Schöllin

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Har själv gått å trott att om äggen är obefruktade gör de sig av med dem inom tre dar.Eller om det var att de började mögla eft 3:e dan(?) .
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...