Ngt att rekommendera i malawikar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • januari 2005
    • 540

    Ngt att rekommendera i malawikar?

    Fick höra, att Malawihonorna håller sig borta från hanarna i naturen (håller sig längre upp) och kommer fram när de vill leka (väljer då ut lämpligaste hanen). Killen som berättade det sade att de byggt ut den översta sidobiten av ett akvarium, så att detta fick en extra, grundare del där det fanns växter. Följden blev, att honorna höll till däruppe till de var leksugna medan hanarna var på botten och åt, bråkade, bevakade revir etc.

    Är detta (eller ngn variant av det) ngt ni testat?
    Han visade mig även 2 prydnader av konststen (med en form lite som ett tennisrack) som var ca 20-30 cm bred, 5-10 cm djup och 30-40 cm hög. Placerar man ett par sådana bak i mitten får man både "back to nature" och grundare del samtidigt.
  • boojangels

    #2
    bilder!!!

    Kan du inte fixa lite bilder på detta?? hade varit kul att se hur han har gjort och vilken storlek han har på karet

    Kommentar

    • Perikles
      Användare
      • december 2005
      • 658

      #3
      Ursprungligen postat av mek
      Fick höra, att Malawihonorna håller sig borta från hanarna i naturen (håller sig längre upp) och kommer fram när de vill leka (väljer då ut lämpligaste hanen). Killen som berättade det sade att de byggt ut den översta sidobiten av ett akvarium, så att detta fick en extra, grundare del där det fanns växter. Följden blev, att honorna höll till däruppe till de var leksugna medan hanarna var på botten och åt, bråkade, bevakade revir etc..
      Jag tror att de kallade detta för spottbalkong på 80-talet, det var meningen att honorna skulle få lite lugn och ro där medans de tuggade, för att sedan dumpa av ynglen när tiden var mogen.

      Ursprungligen postat av mek
      Är detta (eller ngn variant av det) ngt ni testat?
      Han visade mig även 2 prydnader av konststen (med en form lite som ett tennisrack) som var ca 20-30 cm bred, 5-10 cm djup och 30-40 cm hög. Placerar man ett par sådana bak i mitten får man både "back to nature" och grundare del samtidigt.
      What? Har svårt att få någon bild i huvudet av ovanstående, bilder vore tacksamma.
      Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
      -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
      Cicero (106-43 f.kr)

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • februari 2006
        • 557

        #4
        Ursprungligen postat av boojangels
        Kan du inte fixa lite bilder på detta?? hade varit kul att se hur han har gjort och vilken storlek han har på karet
        Välkommen till forumet! :-D
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #5
          Ursprungligen postat av Perikles
          What? Har svårt att få någon bild i huvudet av ovanstående, bilder vore tacksamma.
          Killen som visade mig det hade inte heller fattat det (dålig beskrivning ). Har inte hittat det än, men det skall vara köpt från Gibbon. Å k om/när jag fått tag i ngt artikelnr.

          Kommentar

          • boojangels

            #6
            Tack!!

            Rhodebaert!!

            Jag tackar för välkommnandet

            Kommentar

            • mek
              Användare
              • januari 2005
              • 540

              #7
              Nu vet jag!!!!! Gå in på Gibbon och sök efter 180311, 180312, 108313 och 180314!

              Kommentar

              • malawi375
                Användare
                • april 2006
                • 209

                #8
                dom artikelnumren är "Konstgjord sten med hål AQR111"

                Kommentar

                Arbetssätt...