Omdöme

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiMannen
    Användare
    • mars 2005
    • 207

    Omdöme

    Har fått reda på att ngn har lagt negativt omdöme på min sida på fiskförmedlingen.
    Det dåliga där att vem som helst kan lägga omdöme utan att behöva stå för vad man skriver.
    Denna person har lagt ett negativt omdöme o som sagt är anonym , men jag tror jag vet vem det är.
    Men det han skriver stämmer inte men en har ringt mig o varit missnöjd.
    Men jag har ite sålt ngn Vf eller F1 grupp av troffar
    dom troffar jag har fick jag med när jag köpte min anläggning.
    o inget där är varken VF eller F1 i min mening.
    På ngt sätt var han väl inte nöjd med gruppen , men det ska inte gå ut över mig o min lokal.
    Sånt gör att man inte vill ha med privatpersoner att göra i affärer. inte när man själv är säljare i alla fall
    Man har själv köpt fisk som inte stämmer ibland men ddet är bara att ta det . Inget att gnälla över.
    Men i detta fallet är det ingen Vf grupp som jag köpt so ngn F2 grupp . köper inget för att tjäna penger på .
    Har många som kan intyga om att jag köpt fisk o sålt vidare till samma pris som jag gett.
    Blir bara så trött!
    Lasse på V.I.C
    www.very-important.se
    Aquarizt Zentrum

    Nu ombyggd o fin
    Kika in vet jag
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Varför tror köparen att det var en VF grupp han köpte? När det gäller just Tropheus så är väldigt många köpare oerhört noga med vad det är...VF, SO, F1 eller F2...så frågan är...hur kunde köparen tro att det var VF?

    Man har själv köpt fisk som inte stämmer ibland men ddet är bara att ta det . Inget att gnälla över.
    Vad menar du med det här? Aningen lustig formulering...dvs om någon blivit blåst så ska de inte gnälla då även andra blivit blåsta?!

    Jag får inte riktigt grepp på vad som hänt annat än att du har sålt en Tropheus grupp till en köpare...som inte är nöjd med gruppen pga att han tycker att du salufört gruppen som VF men i verkligheten är det F2? Är det så?

    Kommentar

    • Havs
      Användare
      • december 2004
      • 607

      #3
      Ursprungligen postat av MalawiMannen
      Har fått reda på att ngn har lagt negativt omdöme på min sida på fiskförmedlingen.
      Det dåliga där att vem som helst kan lägga omdöme utan att behöva stå för vad man skriver.
      Denna person har lagt ett negativt omdöme o som sagt är anonym , men jag tror jag vet vem det är.
      Men det han skriver stämmer inte men en har ringt mig o varit missnöjd.
      Men jag har ite sålt ngn Vf eller F1 grupp av troffar
      dom troffar jag har fick jag med när jag köpte min anläggning.
      o inget där är varken VF eller F1 i min mening.
      På ngt sätt var han väl inte nöjd med gruppen , men det ska inte gå ut över mig o min lokal.
      Sånt gör att man inte vill ha med privatpersoner att göra i affärer. inte när man själv är säljare i alla fall
      Man har själv köpt fisk som inte stämmer ibland men ddet är bara att ta det . Inget att gnälla över.
      Men i detta fallet är det ingen Vf grupp som jag köpt so ngn F2 grupp . köper inget för att tjäna penger på .
      Har många som kan intyga om att jag köpt fisk o sålt vidare till samma pris som jag gett.
      Blir bara så trött!
      Lasse på V.I.C
      Det är klart att du måste veta vem det är. Du säljer väl inte Troffegrupper i parti och minut?

      Jag måste hålla med Stefan, att du verkar ha skrivit inlägget i affekt. Det är lite rörigt uttryckt.
      Hur det än är, så är det tråkigt när säljare och köpare missuppfattar varandra på något vis. Tyvärr händer det lite nu och då.

      Problemet kan väl åtgärdas om du söker kontakt med köparen och båda visar en vilja till att utreda/åtgärda vad som orsakat missnöjet! Lycka till!
      Senast redigerad av Havs; 13 september 2006, 07:40.
      Min zoon

      Kommentar

      • MalawiMannen
        Användare
        • mars 2005
        • 207

        #4
        Det jag försöker få frm är tt jag inte har ngn grupp som är VF o har aldrig haft
        Alltså har jag aldrig sålt en grupp som VF.
        Som jag nu blir beskylld till att ha gjort
        Jag har inte hans nr kvaar
        När jag tog över min lokal så sålde jag ca 5 troffe grupper som jag inte var intresserad av
        men ingen av dom var VF
        Tycker bara att det är märklligt att an kan smutskasta ngn anonymt
        Jag sparar ingens nr som jag säljer till 1gång
        Kanske förklarade mig klumpigt för jag blev arg på att man kan betee sig så.
        Jag har köpt fis som inte stämdde en gån bara det jag vile säga men det har inte med ddetta sammanhang att göraSom sagt har inte sålt det han säger sig att han har köpt av mig
        www.very-important.se
        Aquarizt Zentrum

        Nu ombyggd o fin
        Kika in vet jag

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Är det inte bättre att ta upp detta i forumet hos fiskförmedlingen?
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Havs
            Användare
            • december 2004
            • 607

            #6
            Ursprungligen postat av MalawiMannen
            Det jag försöker få frm är tt jag inte har ngn grupp som är VF o har aldrig haft
            Alltså har jag aldrig sålt en grupp som VF.
            Som jag nu blir beskylld till att ha gjort
            Jag har inte hans nr kvaar
            När jag tog över min lokal så sålde jag ca 5 troffe grupper som jag inte var intresserad av
            men ingen av dom var VF
            Tycker bara att det är märklligt att an kan smutskasta ngn anonymt
            Jag sparar ingens nr som jag säljer till 1gång
            Kanske förklarade mig klumpigt för jag blev arg på att man kan betee sig så.
            Jag har köpt fis som inte stämdde en gån bara det jag vile säga men det har inte med ddetta sammanhang att göraSom sagt har inte sålt det han säger sig att han har köpt av mig
            Då förstår jag att det är svårare, att veta vem. Du sålde ju Troffegrupper i parti och minut, iaf 5 grupper ganska snabbt.
            Min zoon

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Det jag försöker få frm är tt jag inte har ngn grupp som är VF o har aldrig haft
              Alltså har jag aldrig sålt en grupp som VF.
              Frågan är fortfarande...hur kan köparen säga att du sålt VF? Hade du annons ute där du skrev VF Tropheus? Eller var det ett muntligt misstag? Skrev du i annons att det var F2?

              Det är ju detta som är intressant...hur ni har missförstått varandra...och hur NI kan reda ut det tillsammans.

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                Fiskförmedlningen har ett eget forum. Fortsätt diskusionen där då detta problem knappast rör NCS eller ciklid.se.
                Tony Englund

                Kommentar

                Arbetssätt...