Wtc - 11/9 2001

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laesk
    Användare
    • februari 2004
    • 2447

    Wtc - 11/9 2001

    Ta er tid å kolla på denna film:



    iofs har väl många sett den redan...

    tankar å idéer kring filmen?
    Lennart "Laesk" Axelsson
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

    With CANON you can!
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    Intressant! hade inte sett den innan. Tackar för tipset. Vad gäller tankar o ideer så vet jag dels inte var jag skall börja (dubbelsuck!!) och det jag vill säga låter sig inte uttalas på ett forum som detta, en överträdelse av samtliga regler skulle det bli i nuläget. Återkommer i den frågan.

    Mvh Jari

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Konspirationsteoretiker i världen, förenen eder...

      Men, men. Min bild av det hela är totalt styrd av media, som jag inte litar ett smack på (har mycket mediakontakter i jobbet). Jag är ändå helt övertygad om att om amerikanska staten hade gjort något sådant så hade det läckt ut på något sätt. Det går inte att mörka en så stor grej. För många faktorer är utanför kontroll och planering.

      Mina fem cent.

      Häpp.

      /P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • februari 2006
        • 557

        #4
        Väldigt bra film även om det känns som att slutorden om att USA styrs av en liten grupp tyranner osc inte rikitigt är det som filmen visar på. Synd att man inte bor i USA, för då hade man haft möjlighet att påverka.
        Tur att vi har lite bättre valmöjligheter än de stackarna har.
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        • Rhodebaert
          Användare
          • februari 2006
          • 557

          #5
          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Konspirationsteoretiker i världen, förenen eder...

          Men, men. Min bild av det hela är totalt styrd av media, som jag inte litar ett smack på (har mycket mediakontakter i jobbet). Jag är ändå helt övertygad om att om amerikanska staten hade gjort något sådant så hade det läckt ut på något sätt.
          /P
          Jag tycker filmen visar tydligt att det har läckt ut. Många saker USA's regering har hävdat sen dess har ju visat sig vara lögner. Det är otrevligt, men det är ännu värre att de får komma undan med det!

          "Jaja, vi ljög, men Saddam tyckte ju ingen om i alla fall"
          Det går alltid en senare buss.

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • februari 2003
            • 2695

            #6
            Framförallt som alla nivåer i USA's regering läcker som såll.

            Det behövs inga konspirationer för att förklara 11/9, men alla större händelser -Kennedy, Marilyn Monroe, Månlandningen, Estonia, Palme...och förstås 11/9- får det ändå.

            Irak-kriget hade aldrig någonting med 11/9 att göra utom i officiell propaganda. Det var alltid ett krig för att säkra George Bush valseger (man glömmer ofta att han var på väg mot valförlust innan han startade irakkriget och samlade hela folket kring fanan & "kriget mot terrorism") och i andra hand säkra USAs framtida tillgång till olja.
            Senast redigerad av Mike_Noren; 12 september 2006, 18:59.

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Min första tanke angående det jag sett innan angående pentagon är att det är nått som inte stämmer. Frågan är ju sedan varför, men anta att någon har snott ett fulllastat militärflygplan. Inte skulle då USA regering gå ut och erkänna detta. Inte heller om någon planterat sprängladdningar i WTC skulle man erkänna detta.
              Inte ens i Sverige när vi har granskningar av vissa saker tillåts all information att komma ut. Även om den officiella versionen är att hela sanningen ska fram. Vissa saker döljs för att inte visa hur sårbar eller förberedd man har varit.

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                Bah, bluff rakt igenom.
                Tony Englund

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #9
                  Skulle det vara sant, ja jisses vad död den där mannen är för det första Sen skulle ju hela världen börja hata US ÄNNU mer...

                  Vilka tror att aftonbladet inte har sett denna film?
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • jarinen
                    Användare
                    • april 2003
                    • 1888

                    #10
                    Alltså: detta kan mycket väl vara en förebyggande åtgärd från USAs regering för att så att säga ta fokus från verkligheten och plantera en osäkerhet och skräck i befolkningen. En befolkning som är skärrad och osäker är lätt att styra och utsätta för all möjlig propaganda. USAs historia vittnar väl om hur obekvämt det kan bli med en någorlunda medveten befolkning, jag syftar på 50-70 talet då det var en våg av engagemang och då folk krävde rättigheter i det landet, speciellt de svarta. Vad resulterade det i? En våg av mord på kennedybröderna, Martin Luther King under minst! sagt tvivelaktiga omständigheter och som samtliga ville ge dels de svarta rättigheter och ingjuta en framtidstro hos densamma. Ingen skall påstå för mig att de sakerna var en slumpens olyckliga omständigheter. Det finns alldeles för mycket skumt som varken är möjligt eller att någon vågar rota i utan dessa saker glöms bort med tiden och nu har den tiden gått.

                    Med bakgrund av framförallt historien så tror jag den här filmens antydanden ligger nära sanningen. Jag kan inte nog uttrycka min misstänksamhet och avsky mot USAs etablissemang där man ogenerat alltid predikar för mänskliga rättigheter och demokrati samtidigt som de själva är de sista att föregå med densamma.

                    Men som sagt, såna här saker kan aldrig bevisas eftersom rättsapparaten är den som bestämmer sanningen, den är ochså slav under samma propaganda.


                    Mvh Jari

                    Kommentar

                    Arbetssätt...