Eheim 2260 info

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbe
    Användare
    • februari 2003
    • 527

    Eheim 2260 info

    Skulle vilja ha lite info om Eheim 2260 tex vad man ska fylla den med och hur man kopplar den osv så mycket info så möjligt tack.
    Skulle hemskt gärna vilja se lite foto eftersom jag är lite trög
  • palm
    Användare
    • augusti 2006
    • 114

    #2
    Ursprungligen postat av Robbe
    Skulle vilja ha lite info om Eheim 2260 tex vad man ska fylla den med och hur man kopplar den osv så mycket info så möjligt tack.
    Skulle hemskt gärna vilja se lite foto eftersom jag är lite trög
    Titta här
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

    Kommentar

    • Robbe
      Användare
      • februari 2003
      • 527

      #3
      Tacka så mycket men jag är värdelös på engelska någon som skulle vilja översätta???

      These classic external canister filters have been proven models for large aquarium sizes up to a volume of 1500 l for years. Equipped with large canister volumes (7 l and 23 l, respectively) and strong pumps (1200 l/h and 2400 l/h, respectively), large aquariums are filtered efficiently. The large model 2260 is equipped with a drain cock in the bottom of the canister for easier use.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #4
        Ursprungligen postat av Robbe
        Tacka så mycket men jag är värdelös på engelska någon som skulle vilja översätta???

        These classic external canister filters have been proven models for large aquarium sizes up to a volume of 1500 l for years. Equipped with large canister volumes (7 l and 23 l, respectively) and strong pumps (1200 l/h and 2400 l/h, respectively), large aquariums are filtered efficiently. The large model 2260 is equipped with a drain cock in the bottom of the canister for easier use.
        Dom säger att den funkar i burkar upp till 1500Liter i flera år, utan rengöring borde dom ju då mena. Stor filterbehållare och kraftig motor gör att den fungerar bra i stora akvarium, den är även utrustad med en tappkran för enklare rengöring, dvs du kan bakspola den på så sätt att du kopplar slangen från kranen till utblåset på pumpen och blåser igenom den baklänges.

        2260 e ett bra filter, jag skulle kört biobollar och 2lager 5cm ppi10 filtermatta på toppen, funkar kanon på 2260an.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • Robbe
          Användare
          • februari 2003
          • 527

          #5
          Ursprungligen postat av deelay
          2260 e ett bra filter, jag skulle kört biobollar och 2lager 5cm ppi10 filtermatta på toppen, funkar kanon på 2260an.
          Tackar för det deelay,hur mycket biobollar ska man ha i?
          Såg på nånn bild att det finns tre ställen att koppla slang på,vilka ska man använda?
          Vad jag fattar så ska man ju bara ha en in och en ut och den som är på toppen har jag förstått att man ska sätta in slangen på men vilken är det som man ska ha som utslang och vad är så fall den återstående slang kopplingen till?

          Kommentar

          • waterboy78
            Användare
            • augusti 2004
            • 41

            #6
            Bio + matta

            Angående filtermassan, är det inte bättre att ha filtermattan längst ner och biobollarna ovanpå så att biobollarna endast sköter det biologiska och mattan den mekaniska filtreringen?

            Har själv precis inhandlat samma filter

            Se även: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...d.php?p=649395

            Tack.

            Kommentar

            • waterboy78
              Användare
              • augusti 2004
              • 41

              #7
              Utblåset är ovanpå filtret, nere på "tunnan" finns 2 kopplingar, den grövre är intaget och den smalare med kran är till för att tömma filtret vid rengöring.

              /Johan

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #8
                Ursprungligen postat av waterboy78
                Angående filtermassan, är det inte bättre att ha filtermattan längst ner och biobollarna ovanpå så att biobollarna endast sköter det biologiska och mattan den mekaniska filtreringen?

                Har själv precis inhandlat samma filter

                Se även: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...d.php?p=649395

                Tack.
                Det blir svårt att bakspola det då men jag förstår hur du menar, man får nog samma effekt hur man än lägger dom fast att ha mattan på toppen blir enklare vid rengöring eftersom dom blir skitiga före bollarna så att säga även om det tar lång tid innan dess oftast.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #9
                  Jag har också ett gammalt 2260 som puttrar på. Mitt är fyllt med småbitar av filtermatta vilket sköter den biologiska biten bra, men som har svårt att ta tag i småpartiklar.
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • Perikles
                    Användare
                    • december 2005
                    • 658

                    #10
                    Ursprungligen postat av waterboy78
                    Angående filtermassan, är det inte bättre att ha filtermattan längst ner och biobollarna ovanpå så att biobollarna endast sköter det biologiska och mattan den mekaniska filtreringen?


                    Tack.
                    Absolut
                    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                    Cicero (106-43 f.kr)

                    Kommentar

                    Arbetssätt...