Vad tror ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    Vad tror ni?

    Har tänkt skaffa ett nytt akvarium under hösten med måtten (lbh) 140*50*80, btn moduler ska sitta på båda kortsidor så att landskapet blir typ som ett djupt U, ska även ha en del rösen vid varje modul, Men till min lilla undran om vad ni tror om den tilltänkta fisksammansättningen, nämligen en stor grupp vf Melanochromis Auratus omkring 30-40 st med en mindre grupp Telmatochromis Vittatus el. Brichardi 8-15 st..kan det funka tro!? kom gärna med synpunkter, tanken är att telmatochromisarna ska hålla till i rösena och auratus i de övre regionerna
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Häftigt höjd på karet. Ska du bygga in det i någon vägg?
    Du har inte grunnat på Sydamerika.
    Jamemar Discus, jordätare och något stim i ytan hade passat dom måtten du har på karet helt perfekt.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • januari 2004
      • 563

      #3
      Höjden är maffig. Jag har ett 70 cm högt kar som visserligen står ganska högt men det är iaf svår skött. Måste alltid stå på en bänk med naket bröst för att kunna skrapa framrutan, fixa lite på botten osv. Fördelen med höjden är att det ser större ut. Placerar man karet normalhögt kan man faktiskt titta upp mot ytan, det tycker jag ger en häftig känsla.

      Angående fiskvalet har jag ingen aning...
      //Robert

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        nej ja ska inte bygga in det, akvariet ska stå i mitt onödigt stora badrum!, är ganska säker på den stora gruppen auratus men osäker med sällskap-inga andra mbunas el. malawi för ja tycker att det förstör rent estetiskt.
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        Arbetssätt...