Fossorochromis rostratus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattilohela
    Användare
    • januari 2006
    • 145

    Fossorochromis rostratus

    jag har 2+2 VF Fossorochromis rostratus och en av honorna är lite urbalans den är på botten och vilar magen mot sanden och ibland uppe i ena hörnet nu undrar jag vad är det för fel på henne är det stress eller?
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Är hon mer flåsig än vanligt och/eller har tjockare buk än vanligt samt lite utstående ögon är det läge för sjukhusbesök med en dos Flagyl.

    Det kan ha med både vattenkvalitet och stress att göra. Hanarna kan mkt väl vara såpass leksugna att honorna knappt klarar situationen.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Mattilohela
      Användare
      • januari 2006
      • 145

      #3
      näää det ser ut som dom andra gör ingen utstående ögon eller så ingen mage som är svullen

      Kommentar

      • Rovfisken
        Användare
        • april 2005
        • 178

        #4
        Ursprungligen postat av Mattilohela
        näää det ser ut som dom andra gör ingen utstående ögon eller så ingen mage som är svullen
        Stress, du fick dom ju igår. så det e säkert rangordningen som ställs om i burken ?
        sen fick dom väll gå hos grossen nån dag oxå. så då lär ju "bedövnings medlet" från flyg resan vara ute ur kroppen på dom.Min 100% säkra ross-hona andades fort som fan innan den blev en svart hane , kan vara en sån grej oxå.haha, om det e 2 fägade hanar redan så kan det bli stressigt för en ev. 3e hane o komma ut ur gaderoben.
        Senast redigerad av Rovfisken; 09 september 2006, 21:12.
        Mina kar

        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

        Kommentar

        • Mattilohela
          Användare
          • januari 2006
          • 145

          #5
          vad heter medicinet man använder när om inte äter?

          Kommentar

          Arbetssätt...