Kovändning!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    #31
    Hej!

    Håller med Wofflam med flera. Kul med fler i SA träsket. Jag har inte jättebra erfarenheter av just "orangehead" då jag har gått från 11 st till 2 st på mindre än ett år. Det säger ju inget om hur det går för dig. Jag tycker inte att sanden är för ljus, i Rio Tapajos är det fin ljus sand på bottnen. Som sagt lycka till och gratulerar till ett jättesnyggt SA akvarium.'

    Mvh

    olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #32
      Jag får nog komma ner på ett av era möten snart, det här håller inte
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #33
        Nu har jag hämtat hem firrarna. Det var en ganska stressig eftemiddag med lite tid att hämta och dona. Tapajosarna är lite försiktiga av sig och står mest stilla. de är väl lite stressade antar jag. Får se om det är lite mer fart på dem i kväll.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #34
          Väntar på bilder...
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • olaJ
            Användare
            • augusti 2003
            • 584

            #35
            Möte snart......

            Ursprungligen postat av Micke
            Jag får nog komma ner på ett av era möten snart, det här håller inte
            Kanske vore på sin plats att påminna att du är medlem i en förening till neråt det hållet..........det var länge sedan vi såg dig!

            Mvh
            Ciklidvännerna i Malmö (det är FÖRBI Lund) :-)

            Visst ja.....det var så sant...ví har bytat lokal sedan du var hos oss sist...förra sommaren flyttade vi till Aktrisgatan. Kontakta styrelsen för vägbeskrivning, hehe........
            Senast redigerad av olaJ; 11 september 2006, 19:03. Anledning: Lokalbyte
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              #36
              Ursprungligen postat av olaJ
              Kanske vore på sin plats att påminna att du är medlem i en förening till neråt det hållet..........det var länge sedan vi såg dig!
              Om du kan slita dig från pokerbordet så ses vi under Tysklandsresan om 3 veckor.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • augusti 2003
                • 584

                #37
                Ursprungligen postat av Micke
                Om du kan slita dig från pokerbordet så ses vi under Tysklandsresan om 3 veckor.
                Jag håller en plats till dig istället.....packa mycket pengar i väskan!!
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • juni 2004
                  • 1582

                  #38
                  Tjena Ola, du har fått meddelande från mig.

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 3368

                    #39
                    Inte för att vara gnällig men hijacka inte min tråd, sköt det via pm
                    I alla fall, här kommer en bild med rötter i karet. Man kan se några tapajos i det högra hörnet. De har vågat sig fram lite mer och där är ett stensäkert par som det verkar i nuläget. De dock fortfarande väldigt skrajja.
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #40
                      Ursprungligen postat av Cutekid
                      Inte för att vara gnällig men hijacka inte min tråd, sköt det via pm
                      I alla fall, här kommer en bild med rötter i karet. Man kan se några tapajos i det högra hörnet. De har vågat sig fram lite mer och där är ett stensäkert par som det verkar i nuläget. De dock fortfarande väldigt skrajja.
                      Detta karet tilltalade även mig som avskyr växter o rötter normalt men detta känns bra även fast det sånt i, snyggt gjort.

                      Ps. inge mer bråte o grönsaker nu bara =) detta e precis lagom.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 3368

                        #41
                        He he nä nu blir det inget mer. Känns lagom tycker jag också. Ev funderar jag på att lägga ner roten till vänster. Det känns som att det ser lite uppställt ut annars.
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #42
                          Ursprungligen postat av deelay
                          Detta karet tilltalade även mig som avskyr växter o rötter normalt men detta känns bra även fast det sånt i, snyggt gjort.

                          Ps. inge mer bråte o grönsaker nu bara =) detta e precis lagom.
                          Instämmer med deelay...tycker det känns fräscht och mycket snyggt! Hoppas att fiskarna tycker detsamma...

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • mars 2003
                            • 3740

                            #43
                            Hehe.. typiska malawikommentarer. Var in så smygig Calle, pinnar i mängd och parti är det som gäller . Och inga jäkla stenrös
                            Anders L

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #44
                              Tjusningen med SA är ju växter och rötter Det hör liksom till svartvattenbiotop sedan har vi ju alla våran tolkning vilket är tur karet är fint och du får säkert mycket nöje.Ett SA kar brukar aldrig bli riktigt färdigt för nya invånare ställer nya krav och lösningar

                              Kommentar

                              • olaJ
                                Användare
                                • augusti 2003
                                • 584

                                #45
                                Ursprungligen postat av Cutekid
                                Inte för att vara gnällig men hijacka inte min tråd, sköt det via pm
                                I alla fall, här kommer en bild med rötter i karet. Man kan se några tapajos i det högra hörnet. De har vågat sig fram lite mer och där är ett stensäkert par som det verkar i nuläget. De dock fortfarande väldigt skrajja.
                                Sorry Calle......men jag kunde inte låta bli att hetsa Micke lite.........
                                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                                Kommentar

                                Arbetssätt...