Mitt nya tanganyika-troffe hörnkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #31
    Då har karet även tagit sig över nitrittröskeln. Fick ett minimalt utslag på nitrittestet för tre dagar sedan, fiskarna verkade helt oberörda av det. Igår och idag noll indikation på testet.
    fiskarna färgar kanon och röjer i karet. Började idag med ett nytt foder NLS. Discus var lite tveksamma men en och annan bit slank faktiskt ner.
    Troffarna och Leptomsoma däremot klämde isig med hull o hår. Kul beteende hos troffarna när dom upptäckte att det låg även mat på botten. Det formligen rök i sanden när jakten på sista biten startade. Jag matar fortfarande lite tunt med mina egna mått mätt i Troffekaret.
    Vågar inte ta ut svängarna mera innan en månad har gått så att karet hinner etablera sig riktigt.
    Har bytt vatten i karen ikväll och sitter nu med en rom och är fullständigt nöjd.
    Kan livet vara bättre eller?
    Vad pysslar ni med ikväll med??
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Sofus
      Användare
      • februari 2004
      • 190

      #32
      Grattis larry, låter som att allt är i sin ordning i karet!

      Här har det städats i hela lägenheten och allt vatten i karen har blivit bytt. Jobbat 6-16 och sen städat från 18-23 så nu är man rätt slut

      Har också börjat med NLS idag, troffarna blev helt galna, måste försöka mata väldigt sparsamt nu i början och alltid blanda med "gamla" maten, räkmix och ibland tropical forte 36% spirulina.
      NLS thera A mottogs även bra av L-malarna i 450-karet, vilket var kul, nu kanske gibbicepsen växer mer än exponentiellt. Jag tror den tripplar sin volym varje natt typ...

      Börjat planera för modulbygge i lilla 375an där troffarna går också, aquarock-bakgrunden ska ut på sikt. Blir riktigt roligt, sker antagligen senare i höst eller början på vintern!
      1m³ afrika i vardagsrummet!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
      http://www.akvarieforening.se/

      Kommentar

      • Guzrob
        Användare
        • oktober 2004
        • 389

        #33
        Själv sitter man här och försöker hitta på nått som inte är för jobbigt. Och TV är ju ingen hitt precis. Men man får väll ladda upp för fest i morgon i stället. Då jäklar finns det inte tid för datorn inte.....

        Har oxå fixat lite av NLS fodret. Vem vet. det kanske är en riktig höjdare. Men jag är alltid skeptisk till en början....................
        :D:D:D:D

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #34
          Låter som en kanonkväll Sofus

          Så Robban han slank hem till dig oxå, alltid kul att prova något nytt som NLS.
          Vi ses o hälsa S.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Guzrob
            Användare
            • oktober 2004
            • 389

            #35
            Ursprungligen postat av LN
            Låter som en kanonkväll Sofus

            Så Robban han slank hem till dig oxå, alltid kul att prova något nytt som NLS.
            Vi ses o hälsa S.
            Han ringde och just då var jag i lokalen och matade lite. Hade även en släkting från gammleby på besök som ville se lokalen....
            :D:D:D:D

            Kommentar

            • engstedt
              Användare
              • juni 2002
              • 78

              #36
              Ser ju kanonsnyggt ut! Grattis till ett fint kar!!
              _______________________
              400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                #37
                Tack engstedt.
                Plockade bort innerfiltret i går, och Troffarna blev helt vilda direkt efter det. 5-6 slogs så att det small i rutorna. Av någon märklig anledning så ändrades tydligen revir/rangordningen.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #38
                  LN kör med modulerna L och N Så ska det vara.


                  Äckligt snygga diskus du har Larry.
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • Redbullen
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 734

                    #39
                    Ser bra ut mycket bra....

                    Har du/ni fått tag på leverantören av karen ännu?

                    Har fått tillbaka balansen i mitt 94 liters nu larry sen katten fick för sej att pissa i karet.
                    Såren eller frätskadorna eller vad det var på fiskarna är borta och jag har fått yngel nu igen så nu mår dom fint igen.

                    Blir att sticka ner till håvis snart och handla hem några ocellatus om han har hemma också...

                    35 snäckor på väg hem också så de blir nog mer yngel sen hehe

                    Keep the good work up larry


                    //Peter
                    Senast redigerad av Redbullen; 26 september 2006, 18:58.
                    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      #40
                      Tusen tack Alexander, spanat in dina discus, dina tycker jag står i topp.

                      Bra Peter, kanon att du fått ordning på eländet och att dom ynglar.

                      I mitt Tanganyika har jag satt in 10 st 1,5cm L.Multifasciatus igår.

                      För en timme sedan lekte ett Leptosomapar, så nu har jag två tuggande honor
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Guzrob
                        Användare
                        • oktober 2004
                        • 389

                        #41
                        Va kul med ännu mera lek i karet....

                        och jag tror att det kommer att bli kanon med lite multisar i karet oxå......
                        :D:D:D:D

                        Kommentar

                        Arbetssätt...