Fisksoppa AB ....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna-karin
    Användare
    • augusti 2006
    • 51

    Fisksoppa AB ....

    Hej o god fredag på Er alla !!

    Jag har varit snäll idag.... Tog emot 2 jättefina guld skalarer, ca 5 cm och en ur tjusig leopardmal, ca 10 cm....

    Jo men visst, hur ska detta gå om ett par månader när mina sajicor blir stora, hm... OK, det problemet löser jag då!

    Hur som helst så gjorde jag en god gärning och fick fiskarna på köpet, kan d bli bättre....

    Nu består mitt 160 L kar av; 20 talet guppys i varierande storlekar, 2 siameser, 11 sajicor ca 2-3 cm stora, 2 räkor, 2 skalarer och en leopardmal...

    Vad tror Ni om det receptet då, hehe... ( LN va säger du ?)

    Med vänliga hälsningar Anna-Karin
    Senast redigerad av anna-karin; 08 september 2006, 13:43.
    En glad amatör vid namn Anna-Karin
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Det är ju bara att gratulera! Du kommer ju bli "tvungen" att köpa fler kar
    Tony Englund

    Kommentar

    • anna-karin
      Användare
      • augusti 2006
      • 51

      #3
      Ursprungligen postat av Tony
      Det är ju bara att gratulera! Du kommer ju bli "tvungen" att köpa fler kar

      Fy va hemskt.... Min sambo kommer bli jäääätte lycklig ! hihi
      En glad amatör vid namn Anna-Karin

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #4
        Fisksoppa är bäst, så blir det alltid för mig.. biotopakvarier är bara töntigt
        Anders L

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Ibland ar sajicor lika snalla som septemfasciatus och myrnae kan vara och da funkar det nog. Fast nyfikna ciklider och rakor kans riskabelt. Eller rovfiskar som vuxna scalare.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #6
            Leopardmal - om det är en L114 så är det en av mina favoriter.
            Jag har en på 20cm i mitt discuskar och den är både vrålsnygg och tvärilsk.

            Räkorna kommer nog att gå åt precis som Ola säger. Svårt däremot att sia om vad som händer med scalarerna. Om inte annat så bara måste ett kar till köpas in eller hur
            Får dessutom scalarena smak på guppies så lär det bli snabb fisk rensning menå andra sidan så är dom ju bara 5cm än så det kan gå.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • anna-karin
              Användare
              • augusti 2006
              • 51

              #7
              Ursprungligen postat av LN
              Leopardmal - om det är en L114 så är det en av mina favoriter.
              Jag har en på 20cm i mitt discuskar och den är både vrålsnygg och tvärilsk.

              Räkorna kommer nog att gå åt precis som Ola säger. Svårt däremot att sia om vad som händer med scalarerna. Om inte annat så bara måste ett kar till köpas in eller hur
              Får dessutom scalarena smak på guppies så lär det bli snabb fisk rensning menå andra sidan så är dom ju bara 5cm än så det kan gå.
              Jaa, räkorna kanske ryker, men det känns ju inte så tungt....

              Ang malen så heter den Pterygoplichthys gibbiceps, herre gud vilket namn svårt att skriva. Den blir riktigt stor när den är fullvuxen men som tur är det ju många som vill ha en stor sådan, så jag får nog inga problem att byta den mot en mindre så småningom....

              Guppisarna är ju fina, dessutom är det ju "mina" yngel så dom åker nog ner i den lilla burken så småningom.

              Hur som helst så får vi se hur den här mixen går ihop, jag tar beslut om ändringar då den dagen kommer...
              En glad amatör vid namn Anna-Karin

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • oktober 2005
                • 1919

                #8
                Glyptoperichthys Gibbiceps om vi ska vara riktigt petiga hehe...

                guppyna kan ju stryka med när scalarerna blir större fast man vet aldrig

                Kommentar

                • matereo
                  Användare
                  • januari 2006
                  • 169

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tony
                  Det är ju bara att gratulera! Du kommer ju bli "tvungen" att köpa fler kar
                  Troligtvis sa! Men man ska aldrig saga alltid... ciklider ar individer dom med, jag hade en gang ett ganska stort kar med bla(soppan!) vuxna zebraciklider, nara fullvuxna pafaglar och scalarer.
                  Den storsta scalare hannen var kung... melt klart! Haller med foregaende talare om att du borde skaffa ett akvarie till... Minst! ju fler desto battre och att guppyna nog ligger risigt till nar scalarerna vaxer till sig.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...