Ptychochromis (identifiering + lek-film)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    Ptychochromis (identifiering + lek-film)

    Tjo, i mitt 325 hemma går en handfull Madagaskarianer, köpta av christer på a-lagret som Ptychochromis sp East Coast Gold. Lite gogglande gör gällande att dom idag heter Ptychochromis Grandidieri, är det någon som kan fastslå att det är så?

    Dom har ett roligt beteende, pigga och rörliga och är rätt lika jordätare, går och filtrerar sand och grus mest hela tiden. Jag har ~5 nävar grovsalt i 325L, och de lekte efter 5 dagar i akvariet.

    Lillebror filmade det hela med mobilkamera, filmen är inte jättebra men man ser tydligt när en liten sneaker male rusar in och försöker befrukta några ägg, ett beteende jag inte sett på några av mina fiskar jag hållt tidigare, mycket underhållande.

    Filmen finns här (funkar i quicktime):
    fish r friend
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    Ja en sak till, om det går att identifiera dem som grandidieri så tänkte jag fota dem till artregistret.
    fish r friend

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • april 2002
      • 787

      #3
      Hej!

      Jag kan tyvärr inte hjälpa dej med identifieringen, men jag kan inte låta bli att kommentera den störtsköna musiken på filmen. Det var nog den lekfilmen jag sett med störst underhållningsvärde! =) Fick en känsla av Bolibompa möter Mitt i naturen.

      Fina fiskar dessutom!

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • februari 2003
        • 2695

        #4
        Haha, vad kul det var att se 'sneaker' hanen slå till och försöka befrukta rommen också. Faktiskt bland de tjusigaste & tydligaste exempel på det jag nånsin sett. Den filmen måste du se till att Ola får se!

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Plocka fram CB fran 2004. Det ar en artikel om exakt detta med titel Ptychochromin forvirring. Jag lyckades inte oppna filmen med Quick time.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Varfor funkar inte filen his mig? Den har ett permanent fel enligt min dator.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • april 2002
              • 1321

              #7
              Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Varfor funkar inte filen his mig? Den har ett permanent fel enligt min dator.
              Ladda hem VLC, tuggar ALLT!!
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                #8
                Jag har också Quicktime, filmen funkade här. Har du senaste Quicktime? Hämta den annars från Apples hemsida.

                EDIT: När jag klickade på länken & får upp valet vad jag vill göra, valde jag att öppna med "Quicktime.3gp"... testa det också.

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #9
                  Jag far valet att oppna i Quicktime men jag far kanske ladda ner senaste versionen. Jag gillar inte quicktime. Det instalerar sig sjalvt som default overallt trots att man sager nej.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Mike_Noren
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2695

                    #10
                    Kan bara hålla med där, fast Quicktime är inte fullt så aggressivt nu som det var för några år sedan, när det infiltrerade hela systemet och dessutom installerade en räcka buggiga drivrutiner.

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 2437

                      #11
                      stackars er PC-användare

                      Ska ner i källaren å leta fram CB 2004 å läsa artikeln, tack Ola.
                      fish r friend

                      Kommentar

                      Arbetssätt...