Snedsimmare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    Snedsimmare

    Hej! Nu är jag igång och tjatar igen. En av mina rödzebrahanar simmar snett. Jag vet inte vad jag skall göra åt det. Jag flyttar honom till yngelkaret istället för den utmobbade hanen och väntar på Era råd.
    Det går alltid en senare buss.
  • ciklidMartin
    Användare
    • februari 2004
    • 213

    #2
    Kan du se om han har någon ögonskada?
    www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #3
      Nej det har jag inte sett. Men han är däremot väldigt stressig och verkar se dåligt, för han simmar in i saker om man skrämmer honom.

      Min flytt av den "sjuka" fisken började strålande med att han lyckades riva ett röse med småsten så att han fastnade. Han blev inte lugnare av det kan man säga.

      Tråkigt det här. hoppas jag inte har sabbat vattnet på något sätt. Det har gått så bra innan. Jag byter vatten var och varannan vecka. Rengjorde ett av innerfiltren idag, men jag har svårt att tro att det kan förstöra så mycket.

      Kom gärna med tips...


      Senaste nytt: Han roterar. Om han inte lugnar sig innan det är sängdags så funderar jag på att avliva honom.

      Morgonnyheterna: Inte mycket att säga. Han vimsar runt. Jag vill veta vad som kan vara fel på honom.
      Senast redigerad av Rhodebaert; 31 augusti 2006, 06:27.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • februari 2006
        • 557

        #4
        Någon måste veta vad det är för fel på fisken. Kom igen nu.
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        • choffe
          Användare
          • november 2005
          • 841

          #5
          har inte varit med om det eller nåt, men om han har mått dåligt länge o inte verkar på bättringsvägen så kanske det är bäst att avliva honom!? :/ men man vet aldrig...

          äter han?

          mvh christoffer
          Christoffer Lundholm

          Kommentar

          • Pikkenix
            Användare
            • mars 2005
            • 254

            #6
            har varit med om det här med att de börjar skuva sig framåt, riktigt tråkigt att se, man lider verkligen med fisken. Första fisken som detta uppstod med lät jag vara, tog något dygn efter att han börjat skruva sig så var han död, så efter det har jag avlivat mina 2 övriga som fått samma symptom så snart jag sett det.
            Mvh
            Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

            Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

            Kommentar

            • Rhodebaert
              Användare
              • februari 2006
              • 557

              #7
              Han verkar inte bry sig om mat, även om jag inte provat idag, men jag tyckte igår att han hade lugnat ned sig lite. Jag har höjt temperaturen lite och hoppas att han inte skall stressa ihjäl sig utan att han rider ut problemen.

              Nu verkar han mest glida runt på rätt köl, men slutar oftast med att köra in i rutan lite försiktigt. Jag får väl se hur det går. Jag är inte bekväm med att avliva honom i onödan då jag tycker att han är ganska stor och fin. ( och dyr ;-) )

              Edit: Matade nyss och han lyckades pricka lite mat ibland, även om det ser lite lustigt ut. Jag tycker han beter sig som om han har en hjärnskada. Ungefär som människor som inte kan gå eller prata efter en stroke.
              Senast redigerad av Rhodebaert; 01 september 2006, 08:47.
              Det går alltid en senare buss.

              Kommentar

              Arbetssätt...