babyboom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tezz
    Användare
    • februari 2006
    • 1069

    #16
    Ursprungligen postat av deelay
    Jag tror inte man behöver vara lärare för att räkna ut det, iof så vet jag ju inte hur sort akvarium han har =)
    Fast jag tror att han menade Otopharynx lithobates, Zimbawe Rock.
    Sen när blev lithobates rovfisk har en på närmre 20cm i ett kar där det finns ny spottade yngel på 0,5cm.
    tror mer det är boxaren muhamed ahli han menar han va ju afrikan men tror ej han kom från Zimbawe eller kan det ju vara Afrikas motsvarighet till mellan americanska jack dempsy

    Kommentar

    • Mattilohela
      Användare
      • januari 2006
      • 145

      #17
      lithobates är arten men Zimbawe rock är väll en som kallas för det är den som är gul på huvudet eller har jag fel
      lithobates finns i många olika eller hur? men lithobates Zimbawe rock är väll bara en som är ganska svår att få tag på VF
      men alla bara surar om vilken fiska det är många vet vad han menar eller

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #18
        Ursprungligen postat av Mattilohela
        lithobates är arten men Zimbawe rock är väll en som kallas för det är den som är gul på huvudet eller har jag fel
        lithobates finns i många olika eller hur? men lithobates Zimbawe rock är väll bara en som är ganska svår att få tag på VF
        men alla bara surar om vilken fiska det är många vet vad han menar eller
        Har själv bara sett den med gult på men det ska finnas en med orangeröd rygg fena från Domwe ön med max längd på 10cm vore kul att se hur den såg ut.
        Sen finns väl bara lithobates i nationalparksområde och får ej fångas?

        Kommentar

        • Rovfisken
          Användare
          • april 2005
          • 178

          #19
          Ursprungligen postat av tezz
          Har själv bara sett den med gult på men det ska finnas en med orangeröd rygg fena från Domwe ön med max längd på 10cm vore kul att se hur den såg ut.
          Sen finns väl bara lithobates i nationalparksområde och får ej fångas?

          Tjena tjena, såg att det fanns en Litohabtes med vit bläs oxå från Chinyankwazi island som var läcker , givetvis i danska händer
          Mina kar

          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #20
            Vid zimbawe rock finns det blandat, gul blaze och orange blaze... jag känner en som dykt där och han berättade att det var blandat just där.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • tezz
              Användare
              • februari 2006
              • 1069

              #21
              Ursprungligen postat av deelay
              Vid zimbawe rock finns det blandat, gul blaze och orange blaze... jag känner en som dykt där och han berättade att det var blandat just där.
              Ok det va bara vad jag läst om i Konings malawiciklider i sin naturliga miljö då borde dom ju gå att få tag i eller?

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #22
                Ursprungligen postat av tezz
                Ok det va bara vad jag läst om i Konings malawiciklider i sin naturliga miljö då borde dom ju gå att få tag i eller?
                Vilka menar du att det borde gå att få tag i?

                Här är 2 ungdjur som simmar hemma nu, en med gul blaze och en med orange.
                Senast redigerad av deelay; 01 september 2006, 00:52.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • tezz
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1069

                  #23
                  Ursprungligen postat av deelay
                  Vilka menar du att det borde gå att få tag i?

                  Här är 2 ungdjur som simmar hemma nu, en med gul blaze och en med orange.
                  dom orangeröda det va väll dom vi disskuterade blir dom lika stora eller blir dom bara 10cm
                  Tyvär har jag kass kamera och modem annars kunde jag skickat bild på min nästan 20cm och riktigt skarpa färger.
                  Honan är därimot den klart fulaste fisk jag har hade en zebra hona som va fulare såg ut som en över gödd mört men hon dog av ålder (eller fettma)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...