Billigast moduler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    Billigast moduler?

    Hej!

    Jag ska snart flytta och funderar på att rusta upp mitt 720liters kar i samband med detta. I dagsläget har jag tre BTN-moduler i karet och tänkte trycka ner ytterligare tre. En på bortre kortsidan och två på botten.

    Jag har fastnat för modulerna E, M och N. Snål som man är vill man ju inte betala mer än nödvändigt.. =)

    Efter att ha kollar runt lite på nätet och hittat lite olika prislägen. Hittills verkar PWSS vara billigast med 1750:- för dessa tre (ex frakt?). Eftersom det är samma produkt så bör det ju rimligtvis vara samma kvalité oavsett vem man köper från. Min fråga är alltså, vet ni någon som är billigare än PWSS?

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Min polare har precis startat företag och han är riktigt billig på akvarietillbehör, foder mm så jag kan höra om han kan få tag i sådana.

    Mvh/ BB

    Kommentar

    • Stefan63
      Användare
      • februari 2005
      • 192

      #3
      Tjena Björn!

      Du har akvarietjänst i Malmö som bra priser har på allt. Har precis beställt akvarium,moduler m.m.
      Det var stor skillnad på butikspriserna, jag sparade över 3600kr på att ringa runt och jämföra Inte ens Cichlide center kan hänga med deras priser på det jag beställde!
      Dina moduler kostar där 1716kr och du slippper frakten.
      Jag kan maila dig deras prislista på btn moduler.

      Lycka till med flytten!

      /Stefan
      Senast redigerad av Stefan63; 26 augusti 2006, 06:56.
      Stefan63

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        Användare
        • april 2002
        • 1338

        #4
        Ursprungligen postat av Stefan63
        Tjena Björn!

        Du har akvarietjänst i Malmö som bra priser har på allt. Har precis beställt akvarium,moduler m.m.
        Det var stor skillnad på butikspriserna, jag sparade över 3600kr på att ringa runt och jämföra Inte ens Cichlide center kan hänga med deras priser på det jag beställde!
        Dina moduler kostar där 1716kr och du slippper frakten.
        Jag kan maila dig deras prislista på btn moduler.

        Lycka till med flytten!

        /Stefan
        Akvarietjänst i Malmö på internet:
        Hos oss hittar du allt som du behöver till dina djur så som, hundfoder, kattmat, kattsand, fiskmat, fiskar, akvarium och även gnagare och fågel tillbehör.
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          #5
          Ursprungligen postat av Björn
          Hej!


          Efter att ha kollar runt lite på nätet och hittat lite olika prislägen. Hittills verkar PWSS vara billigast med 1750:- för dessa tre (ex frakt?). Eftersom det är samma produkt så bör det ju rimligtvis vara samma kvalité oavsett vem man köper från. Min fråga är alltså, vet ni någon som är billigare än PWSS?

          Mvh
          Björn
          PWSS är det billigaste alternativet som jag hittat på nätet, har själv köpt därifrån flertalet ggr. Men nu börjar jag bli less på deras långsamhet.
          Nästan alltid tar det minst 14 dar innan du har något hemma. Som längst tog det 7 veckor att få hem ett paket därifrån och då var det inga konstigheter, problemet var nog att dom trodde dom hade skickat prylarna efter några samtal och ytterligare väntan fick jag äntligen prylarna.
          Kanske bara otur. Men har jag bråttom köper jag någon annanstans ifrån.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • Björn
            Användare
            • april 2002
            • 787

            #6
            Hej!

            Tack för alla bra svar! Jag får väl ringa och höra med Akvarietjänst om dom har modulerna på lager eller om det är beställningsvara. Kan ju vara rätt bra att slippa beställa via postorder, om inte annat så är det ju alltid lite bökigt om man skulle behöva reklammera. Dessutom tror jag fraktkostnaden blir högre än vad bensinen kostar mellan Lund och Malmö tur och retur. Fast med dagens bensinpris är det kanske marginellt... =(

            Mvh
            Björn
            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

            Kommentar

            • jonerup
              Användare
              • december 2004
              • 14

              #7
              Btn-moduler att tillgå i Malmö!

              Citat)Tack för alla bra svar! Jag får väl ringa och höra med Akvarietjänst om dom har modulerna på lager eller om det är beställningsvara. Kan ju vara rätt bra att slippa beställa via postorder, om inte annat så är det ju alltid lite bökigt om man skulle behöva reklammera. Dessutom tror jag fraktkostnaden blir högre än vad bensinen kostar mellan Lund och Malmö tur och retur. Fast med dagens bensinpris är det kanske marginellt... =(citat slut.


              Akvarietjänst har inte alla moduler hemma, men det ta`r endast 3-4 dagar att få hem de som du vill beställa. Jag beställde på fredagen och de ringde på onsdagen veckan därpå, att modulerna kommit. I mitt fall spar jag 223:- på 3 btn-moduler jämförelsevis med pwss. De har även raster(insugsilar) och svart silikon hemmma. Och du har c:a 16 km dit!
              Senast redigerad av jonerup; 31 augusti 2006, 12:22. Anledning: citatet!
              Polit

              Kommentar

              • matereo
                Användare
                • januari 2006
                • 169

                #8
                Ursprungligen postat av jonerup
                Citat)Tack för alla bra svar! Jag får väl ringa och höra med Akvarietjänst om dom har modulerna på lager eller om det är beställningsvara. Kan ju vara rätt bra att slippa beställa via postorder, om inte annat så är det ju alltid lite bökigt om man skulle behöva reklammera. Dessutom tror jag fraktkostnaden blir högre än vad bensinen kostar mellan Lund och Malmö tur och retur. Fast med dagens bensinpris är det kanske marginellt... =(citat slut.


                Akvarietjänst har inte alla moduler hemma, men det ta`r endast 3-4 dagar att få hem de som du vill beställa. Jag beställde på fredagen och de ringde på onsdagen veckan därpå, att modulerna kommit. I mitt fall spar jag 223:- på 3 btn-moduler jämförelsevis med pwss. De har även raster(insugsilar) och svart silikon hemmma. Och du har c:a 16 km dit!
                Ar man riktigt gniden... vilket jag tvingats vara nar jag tidigare haft akvarier igang sa kan man kolla butiker(numera med hemsidor) i Polen och bestalla det mesta till riktigt bra priser... kolla vad dom har och mejla for att fa veta vad dom ska ha for frakt osv... Aven akvalux(polskt!?) ytterfilter(dom med UV ljus) ar mycket billigare dar...
                Senast redigerad av matereo; 31 augusti 2006, 12:58.

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Många går gärna in och kikar hur saker ser ut i den lokala akvariebutiken och sedan beställer dom prylen via nätet. Gör alla så försvinner lokala butiken snart. Jag försöker köpa lokalt så långt det går, dvs. tills prisskillnanden blir outhärdlig.

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Ursprungligen postat av cougar
                    Många går gärna in och kikar hur saker ser ut i den lokala akvariebutiken och sedan beställer dom prylen via nätet. Gör alla så försvinner lokala butiken snart. Jag försöker köpa lokalt så långt det går, dvs. tills prisskillnanden blir outhärdlig.
                    Här hemma brukar vi "deala" med zoobutiksägarna om priset. Det brukar gå att komma ganska nära nätbutikspriserna då, dummare än så kan dom ju inte gärna vara det är ju på att sälja dom lever.
                    Det finns alltid vinnare och förlorare.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    Arbetssätt...