vågor i akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    vågor i akvarium

    Funderar på att skaffa Tunze Wavebox-nån som provat den?, har läst både positiva och negativa omdömen, det positiva är att det funkar kanon men att det kan bli problem med hållfastheten i akvariet och att alu.ställning inte är att rekommendera...hmm vore kul med mer info,

    kolla in den första länken på en extrem vågrörelse i akvarium


    dom två andra är på just Tunze

    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Om det inte vore för att jag bodde på 8e våningen och är livrädd att nått ska hända med burken så hade jag lätt kört en vågmaskin på dagarna... ser så himla naturligt ut, mycket sjystare än bara en massa vatten som cirkulerar i högfart, kör på en sån du, helt klart.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      ja planerar en ny burk till hösten som ska stå i ett mkt stort badrum så det där med eventuella vattenskador kanske man inte behöver oroa sej för
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Vet inte om de ger samma effekt som en verklig vågmaskin, men det finns en massa andra prylar som kan ge liknande effekter. Sök på squid och waves så hittar du en. Jag har några filterutblås som roterar, men har inte hunnit testa dem på allvar än. Kan säga att ett är för litet för att ge ett verkligt intryck. Å andra sidan kostade de knappt 400 för två, så de är rätt mycket billigare än en vågmaskin. Med två kanske effekten blir naturligare. Minns inte vad Squiden kostar.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          #5
          tror inte att det alls blir samma effekt som tunzes maskin som liksom flyttar hela vattenmassan i samma riktning, dom andra alternativen (antar jag?!) pulserar oregelbundet mkt mindre volymer, men visst blir det en viss effekt och med tanke på att tunze kostar 500 dollar så..!
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          Arbetssätt...