Stockholms ciklidklubb?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    Stockholms ciklidklubb?

    Kommer inte in på hemsidan, hamnar på någon konstig sida som hyr ut domäner...

    Jag har försökt komma in genom att skriva:



    Är det fel adress eller är det något annat fel?


    Mvh Erik
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    Det har blivit en miss i betalningen, vi håller på att reda ut det.

    mvh
    Ordföranden
    fish r friend

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      OK!

      Du kanske kan svara på några korta frågor ändå?

      Medlemsavgiften, vad det kostar och om man får ngt mer än "bara" medlemsskap.

      Har ni någon lokal eller träffas ni hemma hos medlemmar eller på andra platser.
      '
      Hur många medlemmar har ni?

      #EDIT# glömde fråga hur ofta ni brukar träffas!

      Mvh Erik (som funderat på ett medlemsskap för att få lite kontakter med andra nördar )
      Senast redigerad av Erik Österlund; 17 augusti 2006, 13:58.

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • december 2004
        • 1324

        #4
        Medlemsavgiften är på 50 kronor och man får "bara" medlemsskap, vilket jag tolkar som att du menar avsaknad av utskickad papperstidning.

        Föreningen är, med tanke på att den har hela den kungliga huvudstaden som målgrupp, liten. Just nu är vi inte fler än ca 10 aktiva medlemmar.

        Vi har ingen lokal men har olika aktiviteter i form av t ex föredrag, studiebesök eller mygglarvsjakt. Den vanligaste mötesformen är att vi har "hemma hos-möten" d v s någon i föreningen öppnar sitt hem och vi chillar, äter(ibland), dricker(alltid:-) och snackar väsentligheter. Typ.

        Föreningens medlemmar är nördar allihopa så du kommer säkert trivas. Välkommen!

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • september 2005
          • 1250

          #5
          Det låter helt fantastiskt, underbart och trevligt. Synd att jag flyttade -88.
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          • panna
            Användare
            • december 2004
            • 233

            #6
            Såg en artikel i NCS-bladet för längesedan att det fiskades cyklops eller vad de hette. Stockholmare verkar vara bortskämda. En gång när jag skulle ta upp svarta myggissar kom det en herre och frågade vad gjorde. Ähh sa jag och sprang till husvagnen och var livrädd. vilka regler gäller? PS. Då var bara 12 år. Men vilka regler gäller nu! Vill ju inte sitta i finkan för svarta myggissar. Hur är det på kusten?`Och får man sätta ut en mjärde och fånga utan markägerenstitillstånd? Hur fungerar Allesmanrätten? mvh. Jouni

            Kommentar

            • Per B
              Användare
              • september 2005
              • 1250

              #7
              Har jag inte helt fel så får du fånga insekter som du vill. En mjärde får du absolut inte sätta ut utan markägares tillstånd på dennes vatten. Strandrätten sträcker sig trehundra meter ut, sedan kommer allmänt vatten där du kan fiska med fasta redskap utan tillstånd från markägaren (men eventuellt kan det finnas krav på fiskekort).
              mvh Per

              Tanganyika och Västafrika i burkarna

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #8
                Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                Medlemsavgiften är på 50 kronor och man får "bara" medlemsskap, vilket jag tolkar som att du menar avsaknad av utskickad papperstidning.

                Föreningen är, med tanke på att den har hela den kungliga huvudstaden som målgrupp, liten. Just nu är vi inte fler än ca 10 aktiva medlemmar.

                Vi har ingen lokal men har olika aktiviteter i form av t ex föredrag, studiebesök eller mygglarvsjakt. Den vanligaste mötesformen är att vi har "hemma hos-möten" d v s någon i föreningen öppnar sitt hem och vi chillar, äter(ibland), dricker(alltid:-) och snackar väsentligheter. Typ.

                Föreningens medlemmar är nördar allihopa så du kommer säkert trivas. Välkommen!
                Tack för info!

                Jag tänkte mest på om klubben hade några rabatter osv. Men det är klart, medlemsskapet i NCS ger ju rabatt så...

                Låter trevligt iaf, men det är väldigt få medlemmar tycker jag. Jag blir gärna medlem! Jag väntar väl tills hemsidan är uppe igen så får jag väl reda på hur jag ska gå till väga.

                Kommentar

                • Anna Österman
                  Användare
                  • mars 2006
                  • 282

                  #9
                  Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  Tack för info!

                  Jag tänkte mest på om klubben hade några rabatter osv. Men det är klart, medlemsskapet i NCS ger ju rabatt så...

                  Låter trevligt iaf, men det är väldigt få medlemmar tycker jag. Jag blir gärna medlem! Jag väntar väl tills hemsidan är uppe igen så får jag väl reda på hur jag ska gå till väga.
                  Jag tycker definitivt att du ska bli medlem. Bestämmer du dig för det så är du välkommen. Du är även välkommen att hänga med på ett möte och testa på.

                  Även om vi inte är så många så är stämningen mycket trevlig och alla nivåer är välkomna. Jag har varit medlem i två år och trots den låga andelen kvinnor trivs jag som fisken i vattnet.
                  Fiskar är vänner-inte mat!

                  Kommentar

                  • Cissi
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 357

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                    Medlemsavgiften är på 50 kronor och man får "bara" medlemsskap, vilket jag tolkar som att du menar avsaknad av utskickad papperstidning.

                    Föreningen är, med tanke på att den har hela den kungliga huvudstaden som målgrupp, liten. Just nu är vi inte fler än ca 10 aktiva medlemmar.

                    Vi har ingen lokal men har olika aktiviteter i form av t ex föredrag, studiebesök eller mygglarvsjakt. Den vanligaste mötesformen är att vi har "hemma hos-möten" d v s någon i föreningen öppnar sitt hem och vi chillar, äter(ibland), dricker(alltid:-) och snackar väsentligheter. Typ.

                    Föreningens medlemmar är nördar allihopa så du kommer säkert trivas. Välkommen!
                    Wohoo! Heja Göteborg!
                    Där finns iaf 50 nördar som är medlemmar i GCG!
                    Skämt åsido. Tycker det är konstigt att det inte är fler med tanke på hur mycket folk det bor i huvudstaden. Men det måste ju ändå betyda att det är trycka i mötena ni har. Blir väl nästan som en liten familj.
                    Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #11
                      Ursprungligen postat av CrimsonAnna
                      Jag tycker definitivt att du ska bli medlem. Bestämmer du dig för det så är du välkommen. Du är även välkommen att hänga med på ett möte och testa på.

                      Även om vi inte är så många så är stämningen mycket trevlig och alla nivåer är välkomna. Jag har varit medlem i två år och trots den låga andelen kvinnor trivs jag som fisken i vattnet.
                      Tack, jag hänger gärna med på nästa möte!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...