Hästnosars

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia L
    Användare
    • april 2002
    • 83

    Hästnosars

    Jag odlar en del hästnosar och en sak som har slagit mig vid varje kull är att en del yngel är svarta medans andra är helt ljusa. Finns det någon som vet varför? När ynglen sen växer upp så verkar de byta färg efter både bakgrund och stämning. Detta verkar inte fungera när de är små eller så vet det inte hur de ska "göra"..
    Någon som har en aning?
    Mia L
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Funderat på om det det är hane/hona...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Mia L
      Användare
      • april 2002
      • 83

      #3
      Ja det har jag men jag har inte kunnat kontrollera eftersom de är så många och svårt att följa en individ. Men jag kanske ska ta och plocka ur en av varje och låta dessa växa upp i ett eget akvarium och se vad det blir av dom. Det är kanske en idé!
      Mia L

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        #4
        Ursprungligen postat av Mia L
        Jag odlar en del hästnosar och en sak som har slagit mig vid varje kull är att en del yngel är svarta medans andra är helt ljusa. Finns det någon som vet varför? När ynglen sen växer upp så verkar de byta färg efter både bakgrund och stämning. Detta verkar inte fungera när de är små eller så vet det inte hur de ska "göra"..
        Någon som har en aning?
        Jag har redan testat och sett att fallet hona/hane är fallet. Hanar är mörka honor ljusa. Plockade ut 4st som 1cm yngel och de är nu ca 6cm och är 2 par .
        tänk på att denna skillnad endast varar en kort period.
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Ok, låter ju rimligt men 4 st var i minsta laget för att övertyga mig
          Nån ann` som kan bekräfta el dementera detta??
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #6
            Det stämmer som Andreas skriver. Hanar är mörka och honor ljusa. Finns skrivet i ett antal artiklar också om jag inte minns fel.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            Arbetssätt...