Snacka om besvikelse

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    Snacka om besvikelse

    Igår så tog jag tillfället i akt att testa min nyköpte sony gps och bestämde mig för att åka till en butik som jag inte varit i tidigare.
    Knappa in adressen till Stoby akvariebutik eller vad den nu heter.

    Jodå man kom fram och blev ditlotsad utan större fadäser och på kuppen så blev jag varnad via tmc (traffic message channel) om att konstapel blå hade fartkontroll.

    Dock var hela besöket en stor besvikelse då jag hört mycket gott om denna butiks utbud av diverse ciklider och malar.
    Tyvärr så var det nästan en död fisk i varje akvarie i hela avdelningen i källaren och diskusen dom hade såg ut som dom skulle dö när som helst.

    Körde hem igen med enda köpet bestående av 2 juwel reflektorer till mitt ena akvarie här hemma och imorse så beslöt jag mig för att sätta på dom på lysrören och då inser jag till min fasa att det ålahuvet bakom disken sålt ett paket med reflektor till mig som nån vänlig jäkel stulit själva klämmorna till att montera reflektorn med så det gick ju inte att sätta dit.

    Så ett nytt besök i stoby kan jag lova er att det inte blir för mig del !
    Senast redigerad av drd; 04 augusti 2006, 10:36.
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500
  • fred fish

    #2
    Trist!

    Jag har varit i Stoby ett antal tillfällen och har aldrig upplevt det du råkade ut för igår. Tvärtom tycker jag de brukar ha bra ordning i sina kar, och ett bra utbud.

    Mejla dem om reflektorn, de löser säkert det problemet även om det givietvis är jäkligt jobbigt när saker och ting inte fungerar från början...

    /Fredrik

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Jag har också bara bra erfarenheter av Stoby Akvarieaffär. Sen tycker inte jag att personpåhopp hör hemma i forumet men det får någon moderator ta ställning till. Det enklaste vore väl att du ringer butiken och reder ut problemet med reflektorerna, att ta upp det här hjälper nog inte då Lasse sällan eller aldrig läser i forumet.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #4
        Även jag har bara positiva erfarenheter om Stoby.

        Men jag tycker inte att drd gör något personpåhopp. Om man har en personlig erfarenhet så är det ok att säga den. Visst kan ordvalet vara ett annat men drd utrycker sig ofta på det sättet så för mig är det inget att orda om.
        Dessutom så kommer denna tråd att troligen utvecklas till en lovsång om Stoby.
        Däremot kan man ställa sig frågan.

        Ska vi bara ha plats för positiva erfarenheter?
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Ursprungligen postat av LN
          Men jag tycker inte att drd gör något personpåhopp.
          Det beror på att drd har redigerat sitt inlägg nu.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #6
            Ok Micke. Sorry.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              #7
              Ursprungligen postat av LN
              Ok Micke. Sorry.
              Det var inte lätt för dig att veta. Jag delar för övrigt dina åsikter om att man ska få delge sina erfarenheter om butiker, både negativa och positiva, så länge det görs på ett sakligt sätt.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • drd
                Användare
                • december 2004
                • 1112

                #8
                Ok....tar bort det istället då.
                // drd

                Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #9
                  Upp med hakan Matte, efter att ha läst de första raderna trodde jag att din gps hade pajjat helt...

                  Kunde varit värre
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • tropfrog
                    Användare
                    • juli 2003
                    • 1827

                    #10
                    Döda fiskar i vartannat kar och lite skitigt. Flör mig låter det som sommarsässong. Jag har nog aldrig besökt någon butik jag varit nöjd med sommartid. Jag tycker att du skall ge dom en schans till i november eller nåt.
                    MVH
                    Magnus

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Håller med tropfrog här...det är sällan en bra period att fundera på större inköp eller besöka långväga zoobutiker under sommartider. Bättre att vänta in september/oktober...

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        #12
                        Klart det är bättre till hösten, men bara för att det är sommartid är det ju ingen ursäkt för att ha döda fiskar i vart eller vartannat kar. Sist jag var i Stoby var åtminstone CA-cikliderna en sorglig syn, men jag har också haft positiva erfarenheter av dem.

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Jag skulle tro att med värmen tillkommer mer plötsliga dödsfall och därför är det kanske omöjligt att hålla alla kar tomma från döda fiskar om man stått i butiken och servat kunder hela dagen...

                          Självklart är det ingen önskvärd situation, men jag tror att det är ganska oundvikligt under de varmaste tiderna under sommaren för många akvariebutiker. Därmed inte sagt att det är en bra ursäkt...men kanske en förklaring på varför det ser ut som det gör i en del affärer under sommaren. Stoby är sannerligen inte ensam om det...

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 4642

                            #14
                            Trist erfarenhet, helt klart. För egen del har jag bra erfarenheter av Stoby, och det är en butik jag gärna besöker igen. Tror det var ett undantag, och så kom det med reflektorerna som lök på laxen. Klart jag hade blivit besviken om jag upplevt samma sak, men det är bara att bryta ihop och komma igen till hösten...

                            Hilsen,

                            P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

                            Kommentar

                            • drd
                              Användare
                              • december 2004
                              • 1112

                              #15
                              Nu har jag fått en kommande lösning på mitt reflektorbekymmer iaf.....pratade med butiken igår och dom skulle skicka fästena till mig snarast
                              // drd

                              Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                              Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                              Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                              Kommentar

                              Arbetssätt...