Hur många anv doppvärmare så här års?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    #31
    Ingen som ändrar belysning på sommaren för att kyla?

    Jag kör förresten utan täckglas på delar av karet vilket resulterade i att en fisk hoppade ur igår! Tur att jag var sen till skolan och därmed kunde lyfta tillbaka den! Ibland lönar det sig att vara en slöis. Det måste ha gjort ont på henne att falla ner på golvet. Tur att de är tåliga.
    Det går alltid en senare buss.

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • december 2004
      • 1112

      #32
      JAg har dv på i mitt 540 kar med altumen och vf diskus annars i skalarbaljorna är dv avstängda nu, där är ändå 26-28 grader varmt minsann.
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • februari 2006
        • 777

        #33
        Ursprungligen postat av Rhodebaert
        Ingen som ändrar belysning på sommaren för att kyla?

        Jag kör förresten utan täckglas på delar av karet vilket resulterade i att en fisk hoppade ur igår! Tur att jag var sen till skolan och därmed kunde lyfta tillbaka den! Ibland lönar det sig att vara en slöis. Det måste ha gjort ont på henne att falla ner på golvet. Tur att de är tåliga.

        I mitt sa akvarium låter jag ibland två av min fyra 58w lysrör vara av (när tempen börjar närma sig 30)...

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #34
          Har lagt av med doppvärmare helt (utom i yngelkaret, om tempen går under 20 vintertid). I dagsläget har jag även ersatt täckglaset med myggnät på 2 av karen, och släckt belysningen. Trots denna ligger tempen på 28-30 grader i dessa (i alla fall dagen innan vattenbyte).......

          Kommentar

          Arbetssätt...