Monstemal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Green
    Användare
    • maj 2005
    • 39

    #16
    Den är inte speciellt stor än (ca 35 cm), har vuxit ganska långsamt de första 11 månaderna då jag inte har fodrat med räkor och fisk varenda dag. Den sista månaden har den nog vuxit 3 cm.[/QUOTE]


    Oj oj va snygga dom är=)

    Vore nåt i akvariumet...

    Bara några frågor innan man drar iväg o handlar...

    Hur pass stora måste ens malar vara för undgå en sådan best mun???

    Mina praktbotior börjar närma sej 15cm strecket o ja vill absolut inte att dom åker i gapet på en sådan best..

    Hur pass stora kan dom bli eller dom bara växer i takt med maten???
    Ägare till ett CA 960 kar!

    Kommentar

    • choffe
      Användare
      • november 2005
      • 841

      #17
      Ursprungligen postat av Bilbo
      Hittade denna rackare i en helt otippad butik häromdagen till ett pinsamt lågt pris, var tvungen att köpa alla 4 de hade, hoppas de inte växer för fort, är ca 10 cm nu och förfärligt söta!
      mycket fin jinnarparens också!
      Christoffer Lundholm

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #18
        Ursprungligen postat av jinnarparen
        Här är en bild på min fasciatum.
        För ganska exakt 1 år sedan(060731) köpte jag 2 st på Hornbach byggvaruhus (det får väl också sägas vara en otippad butik).
        De var då 12 resp 10 cm.
        Efter ett par veckor hittade jag stjärten på den mindre malen i gapet på den större!
        Jag har sedan bara lyckats få den att äta fisk- och räkkött, fram tills för 1 månad sedan då den bestämde sig för att prova på pellets.
        Nu är det först till maten och sist därifrån. Bordsskick har den inte för den skall överfalla all mat med ett rejält plaskande som följd.
        Malen verkar se ganska så dåligt men använder då sina långa spröt för att lokalisera maten.

        Den är inte speciellt stor än (ca 35 cm), har vuxit ganska långsamt de första 11 månaderna då jag inte har fodrat med räkor och fisk varenda dag. Den sista månaden har den nog vuxit 3 cm.
        Det finns en sån inne på akvarielagret har jag sett.. ganska tuff.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #19
          Ursprungligen postat av Mr Green
          Oj oj va snygga dom är=)

          Vore nåt i akvariumet...

          Bara några frågor innan man drar iväg o handlar...

          Hur pass stora måste ens malar vara för undgå en sådan best mun???

          Mina praktbotior börjar närma sej 15cm strecket o ja vill absolut inte att dom åker i gapet på en sådan best..

          Hur pass stora kan dom bli eller dom bara växer i takt med maten???

          Min 35 cm mal ligger just nu och smälter 2 st C Umbrifera honor på 15 cm. Behövde flytta på dessa och tänkte att de nog kunde klara sig bra i det stora karet med alla gömställen. De var ju trots allt inte inte märkbart kortare än de minsta citrinellumen som går i karet och definitvt större än de blå botior som också går där, men tji fick jag.
          Nu var det ju inte någon större förlust (egentligen) då jag med stor sannolikhet har 11 st umbriferahonor kvar...och ingen hane (suck).
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Mr Green
            Användare
            • maj 2005
            • 39

            #20
            Hehe okej...

            Känns som man får ta o hoppa på en sådan best då....tyvär
            Ägare till ett CA 960 kar!

            Kommentar

            Arbetssätt...