Svart rödzebra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    Användare
    • november 2005
    • 530

    #16
    Ursprungligen postat av malplacerad
    Väldigt intressant läsning, ciklidbladet är sannerligen en guldgruva fylld av intressanta fakta och teorier.
    Jag håller med om att det är intressant läsning. Men hur ligger det till egentligen, det måste vara 100-tals eller 1000- tals akvarister som ställer denna fråga.

    Kommentar

    • rent vatten
      Användare
      • november 2005
      • 530

      #17
      Ursprungligen postat av rent vatten
      Jag håller med om att det är intressant läsning. Men hur ligger det till egentligen, det måste vara 100-tals eller 1000- tals akvarister som ställer denna fråga.
      Eller så har alla läst Ad Konings Artikel så det kanske är bara jag som är dum?

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #18
        Ursprungligen postat av rent vatten
        Jag håller med om att det är intressant läsning. Men hur ligger det till egentligen, det måste vara 100-tals eller 1000- tals akvarister som ställer denna fråga.
        Nu är jag inte med, vilken fråga tänker du på?
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Havs
          Användare
          • december 2004
          • 607

          #19
          Ursprungligen postat av Micke
          Blå honor är sannolikt Metriaclima sp. "blue reef": http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...R=9901&LOPNR=7
          Min ursprungsgrupp med Röd Zebra, där har hanarna prickarna på den bakre delen av ryggfenan. Denna grupp är helröd, inklusive yngel. Okey då, en rosa hane förståss.

          Sedan köpte jag 2+2 F1, där hanarna är blå, även de med prickarna. De lekte med de två helröda honorna. Alltså den vanliga röd zebran, så långt man kan konstatera.
          Avkomman, både mörka och röda. Allt väl så långt.
          Men om det dyker upp blåa honor bland ynglena, så är dessa fiskar inte riktigt renrasiga. Det blir en spännade väntan att få se, om det blir några blåa honor av ungfiskarna eller inte.
          Eftersom allihop blå har prickar på den bakre ryggfenan, så är det väl hanar, eller?
          Om prickarna är gula eller oranga är däremot svårare att avgöra, men det lutar åt det gula hållet.

          Hursomhelst, tack för tipset om artiklen. Jag hade läst den förr och glömt.
          Senast redigerad av Havs; 04 augusti 2006, 11:33.
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...