silicon som börjar släppa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    silicon som börjar släppa

    Hej alla ciklidvänner

    Jag har tömt mitt 222-liters kar på vatten och grus precis inför den stundande flytten. Vid en närmare inspektion av siliconet insåg jag att det börjar släppa mot glaset nere till vänster. Det är inte i själva fogen det släpper (tror jag inte i alla fall) utan den biten av strängen som vätter mot sidorutan. Siliconet känns annars mjukt och färskt (karet är typ 5 år). Min fråga är vad jag ska göra? Behöver jag siliconera om hela karet, inte alls eller bara där nere? Om jag behöver göra det, fixar jag ett 222 liters som första kar (har aldrig limmat, eller siliconerat om ett kar förut)? Vad bör jag tänka på?

    Tacksam för era svar och erfaranheter ni vill dela med er av.

    /Jocke
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Jag har nu även upptäckt en bubbla i siliconet precis i fogen mellan sidrutan och underrutan (samma sida).

    /Jocke

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Tja jocke.

      låter inte nåt bra bubblor är ingen höjdare, men ingen panik,tycker inte det är stor ide att kladda med halvlagningar så därfär föreslår jag en nysiliconering.

      det fixar du lätt rengör noga alla siliconrester bara så brukar det gå som smort men om du vill vara säker ta med det till Kalmar, så ger jag dig kursen vi snackade om, så får du bjuda på öl så bjuder jag på silicon
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #4
        Låter bra Peter, jag hör av mig efter flytten.

        /Jocke

        Kommentar

        Arbetssätt...