L-malar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    Användare
    • september 2003
    • 788

    L-malar??

    Nån som provat att köra med olika L-malar tillsammans med mellanstora CA???
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #2
    beror på vilka L-malar du menar, jag har Glyptoperichthys gibbiceps (L83, L165, L196) och liposarcus Pardalis (L21,L23) bla i mina kar

    Kommentar

    • Pangaea
      Användare
      • februari 2004
      • 390

      #3
      Det går i de flesta fall alldeles utmärkt... Jag har de arter som Lutt nämner plus ett par till... Det funkar kanon...
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

      Min zoon

      /Magnus

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        Användare
        • september 2003
        • 788

        #4
        låter ju kanon, hade v'äl mest tänkt på nån Panaque eller golden nugget....

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Nuggets är ganska trista malar enligt mig, skygga som man sällan ser. Panaquer är däremot mycket mer aktiva och underhållande. Och dessutom snyggare

          Kommentar

          • Mattias Andersson
            Användare
            • september 2003
            • 788

            #6
            Ursprungligen postat av cougar
            Nuggets är ganska trista malar enligt mig, skygga som man sällan ser. Panaquer är däremot mycket mer aktiva och underhållande. Och dessutom snyggare
            Hur snabbt växer egentligen en Panaque, dom flesta som säljs i butikerna är ju 5-7 cm, känns som lite litet o slänga ner....

            Kommentar

            • Sofus
              Användare
              • februari 2004
              • 190

              #7
              fast det där med om dom är skygga varierar ändå mellan individ och akvarium tycker jag. Min nugget tex var skygg tidigare men är nu framme dygnet runt trots att han går med malawi (aulonocara och acei) och rotar mat. Samma med min L114 som tidigare var väldigt tillbakadragen men nu sedan flytt 450L-karet (där många andra malar huserar) så är han mycket mer aktiv och framåt.
              1m³ afrika i vardagsrummet!
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
              http://www.akvarieforening.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...