Köpt yngelkar nu! 2*375...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas R.

    #16
    lithobatesen redan är relativt stor så borde det inte vara några problem med dem. Den kan som liten vara lite känslig för konkurrens, framförallt från buffligare arter som polit och trewavasae. Vill man sedan få hanarna att färga ut ordentligt så är det bra om de slipper allt för tufft motstånd.
    Eraserx, har dina hanar börjat färga än?

    /Thomas

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • december 2005
      • 909

      #17
      Jodå! En L.otopharnyx har börjat färga riktigt snyggt o blazen börjar komma. En johanni hane o några till. Ska dela upp dom mer sen så fler får chansen att dominera.
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      • Laesk
        Användare
        • februari 2004
        • 2447

        #18
        Sålde nyss mina 2st 375r me 802, 3st dubbelramper sand värmare osv osv för 2500kr
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

        With CANON you can!

        Kommentar

        • m[A]use^
          Användare
          • december 2005
          • 909

          #19
          He he, så är det alltid... Säg till nästa gång du har 375:er till salu!
          Min zoon
          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
          http://www.malawifreaks.se/forum

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            Menar du att du gjorde en bra affär Laesk? Du hade kunnat få 4000 bagis av Daniel! *S*

            Kommentar

            • Laesk
              Användare
              • februari 2004
              • 2447

              #21
              Ursprungligen postat av Stefan Larsson
              Menar du att du gjorde en bra affär Laesk? Du hade kunnat få 4000 bagis av Daniel! *S*
              Absolut inte, ville bara reta daniel lite
              Lennart "Laesk" Axelsson
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

              With CANON you can!

              Kommentar

              • Johan F
                Användare
                • mars 2006
                • 2439

                #22
                Grattis Daniel, ytterligare en som är avvundsjuk. En annan får hålla sig till 150L.
                Se bara till och installera stor filtervolym, exempelviss filtermatta på en hel gavel. För mig har det fungerat klockrent och "överbefolka" yngelakvariumen då jag har en mycket stor filtervolym. Filtermattan fungerar även bra som rumsdelare, kan vara bra och kunna ta till när mixen av arter eller storleken på ynglen är för stor.
                Senast redigerad av Johan F; 13 juli 2006, 08:13.
                3000 liter med Tropheus
                http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                Tropheus sp. black Ikola
                Tropheus sp. black Caramba
                Tropheus red bishop Caramba
                Tropheus Moorii Kambwimba
                Tropheus Moorii Kapampa
                Tropheus Duboisi Maswa

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #23
                  Ursprungligen postat av Laesk
                  Absolut inte, ville bara reta daniel lite
                  Förstod det...

                  Jag såg däremot att du sålde karen och hade jag haft plats så hade du nog fått mer av mig. Har en känsla av att dina kar var välskötta...

                  Vadan denna utförsäljning Laesk?

                  Daniel...hur har du tänkt att inreda yngelkaren? De flesta förespråkar minimalt med sand, om sand överhuvudtaget, för yngelkar. Hur har du tänkt?

                  Personligen så skulle jag köra med lite sand i botten, men inget annat i rena yngelkar. Eventuellt några få stenar...typ ett par tre stycken som max.

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    #24
                    Personen jag köper yngelkaren av har allt med, o har själv haft dom som malawiyngelkar. Så ja inredningen blir faxegrus på botten. Hoppas att detta är ok. Ska bara vara å starta upp karen. Powerhead 802 1 till varje kar bör räcka för cirkulationen å blå filtermatta i boxar av något slag i hörnen.

                    Så som sagt ska bara vara å starta upp karen. Ev. delar jag av karen i framtiden om det behövs med blå filtermatta lät bra, lr kanske någon svart plexiglas skiva för att få 2 kar i ett. Eller så gör jag det enklaste hehe köper 2 till... Tror inte någon fisk kan få för mkt vatten.

                    Å självklart inget mastodont jobb med stenar då jag vill kunna håva upp fisk vid behov. Så kanske 1-2 stenar som du sa Stefan.
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • december 2002
                      • 1934

                      #25
                      Personligen gillar jag inte faxegrus för det blir som cement

                      Kommentar

                      • m[A]use^
                        Användare
                        • december 2005
                        • 909

                        #26
                        Ursprungligen postat av Laesk
                        Absolut inte, ville bara reta daniel lite
                        Hehe, förstod det!
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

                        Kommentar

                        • m[A]use^
                          Användare
                          • december 2005
                          • 909

                          #27
                          Phu!!! Kom hem ifrån Karlstad idag med karen! Är bra slutkörd nu! Men känns ruskigt bra å va hemma med våra 2 första "riktiga" yngelkar. Få se om jag orkar göra rent dom ordentligt idag. Eller om jag ska ta en tupplur först. Hur som helst så va det kul å prata med mpwibe. Tror det va så han kallade sig när han var aktiv. Fick höra lite om hur han odlade, o fick lite allmänt nyttiga fakta...

                          Alltid kul å träffa ciklid intresserade! Vid tillfälle ska jag försöka ta mig i kragen o fota lite när karen står på plats!

                          Tjo så länge
                          Min zoon
                          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                          http://www.malawifreaks.se/forum

                          Kommentar

                          • m[A]use^
                            Användare
                            • december 2005
                            • 909

                            #28
                            Så då var det uppstartat! Har idag målat om bänken som följde med då den va relativt skabbig. Fick också shimsa upp den då den va lite halvskev. Nu står den som den ska.

                            Frugan tvättade ur karen o sanden medans jag målade o skar till frigolit som karen skulle stå på för säkerhets skull. Vi har slitit hela dagen med dessa två kar. O sicket slit å få upp det översta karet på bänken! Som tur va kom frugan på en superb ide att ställa karet först på fyra barstolar. På så vis fick vi upp det till axelhöjd. Då var det lättare att sedan göra sista lyftet! Nu står allt på plats med inredning o vatten. Pumparna går å lysramperna även dom.

                            Phu! Efter en riktig slitdag så är vi super nöjda! Det blev skitbra! Ska se efter morgondagens preparering av vattnet om vi kan ta lite kort! Inredningen blev snål med två små stenhögar i varje ända av karen för att smidigt håva fisk! Ingen bakgrund då vi va helt slut o inte orkade göra några. Få se senare om det kommer. För nuvarande så gör sig vår kökslila färg rätt ok som bakgrund.

                            P.s Vi la frigolit i botten i karet för stenarnas skull. Får hoppas att det inte släpps något farligt från den... d.s
                            Min zoon
                            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                            http://www.malawifreaks.se/forum

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #29
                              Har ni två 375r stående ovanpå varandra i en ställning? Måste väga en hel del och se ganska maffigt ut i lägenheten..*S*

                              Roligt Daniel!

                              P.s. Åkte förbi hos er idag...var och badade på Örlen.

                              P.s. x2 Jag har för mig att du fick en ganska fin kamera av frugan...hm...har du glömt hur man använder den?

                              Kommentar

                              • calle-hallabro
                                Användare
                                • juli 2005
                                • 303

                                #30
                                Ursprungligen postat av bmwpower
                                Personligen gillar jag inte faxegrus för det blir som cement
                                Kan bero på vad man matar med...
                                Vi har även haft stul när vi körde med olämpligt foder.

                                //Calle
                                **********
                                En Mal idiot!
                                www.goc.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...