Utökning eller bara påfyllnad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Utökning eller bara påfyllnad?

    Jag är sugen på att utöka antal arter i mitt 375L Malawi-kar, men vill först få lite goa råd från någon här.

    Jag har nu dessa arter: Labidochromis Caeruleus 2+4
    Melanochromis Cyaneorhabdos (Maingano) 2+2
    Aulonocara Stuartgranti "Maulana" 1+2
    Metriaclima Estherae 1+2

    Jag skulle vilja utöka antal arter med en till två nya. De jag funderar på är Labidochromis sp. Hongi och/eller Cynotilapia Afra "Cobwe".

    Jag kommer att tillföra mer på de befintliga arterna Cyaneorhabdos och Estherae, men undrar om jag även kan tillföra någon av ovanstående arter också. Kanske har någon ett tips om annan spännande art som kan gå ihop med dessa?

    Kan jag ha 30st fiskar i mitt akvarium eller är det mest klokt att hålla sig omkring 20st?

    Jag har även 9st Labeotropheus Trewavasae gåendes i annat akvarium, men dessa har jag inte tänkt skall gå tillsammans med de andra arterna.


    Stefan, Skövde

    375L Frigobakgrund
    L Trewavasae
    L Caeruleus
    A Jacobfreibergi
    M Cyaneorhabdos "Maingano
    P Elongatus "Mpanga
    Ancistrus
    2st 100L
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    Hej!

    Jag har ett akvarie med nästan din blandning, en sort av varje metriaclima ,cynotilapia, melanochromis, cynotilapia, labeotropheus, och två sorters labidochromis hongi och golden.

    Och jag har säkert minst 5 av varje sort säkert fler ca 40-45 firrar tror jag och det går bra har inte fått nån korsning i det akvariet.

    Och iom det stora antalet så är bråken mer sällan, jag har även dubbla pumpar i för säkerhets skull för så många fiskar skitar ner rätt mycket

    don´t drink water-fish ..... in it!
    Mvh
    Peter
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Ett 375 liters akvarie glömde jag skriva

      don´t drink water-fish ..... in it!
      Mvh
      Peter
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      Arbetssätt...