Vinnare i fototävlingen juni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    Vinnare i fototävlingen juni

    Ett stort Grattis till Nabil Bases som vann juni månads fototävlingen. Fotot, Pelvicachromis pulcher tar därmed plats till årsfinalen.

    Topplaceringarna 1-3 blev såhär:

    1. Pelvicachromis pulcher
    Fotograf: Nabil Bases
    Placering: 1
    Medelbetyg: 6,57

    2. Parachromis friedrichsthalii
    Fotograf: Magnus Sehlin
    Placering: 2
    Medelbetyg: 6,34

    3. Xenotilapia flavipinnis "Magara"
    Fotograf: Carl Eklind
    Placering: 3
    Medelbetyg: 6,17

    Vid önskemål av medelbetyg för övriga deltagande foton så kan varje fotograf mottaga detta via mailförfrågan till mig.

    Hela månadstävlingen publiceras på Fototävling under rubriken "Resultat Junii" eller http://web2.ciklidbladet.se/foto_res...anad=6&ar=2006

    Månadstävling för Juli pågår för fullt. Missa inte att rösta http://web2.ciklidbladet.se/foto_index.php
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Ett stort grattis Nabil!

    /Jocke

    Kommentar

    • malplacerad
      Användare
      • maj 2005
      • 877

      #3
      Grattis nabil, härlig bild
      ||||

      Kommentar

      • Laesk
        Användare
        • februari 2004
        • 2447

        #4
        Hmm.. hur kunde du inte vinna calle... aja, å mr sjöbergs bild 6:a *confused*
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

        With CANON you can!

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          undrar jag med
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Det är ju medlemmarna som röstar, och det är ofta så att tekniskt perfekta bilder förlorar mot roligare och mer intressanta bilder.

            Jag tycker Nabils bild är cool som bara den
            Tony Englund

            Kommentar

            • Laesk
              Användare
              • februari 2004
              • 2447

              #7
              Ursprungligen postat av Tony
              Det är ju medlemmarna som röstar, och det är ofta så att tekniskt perfekta bilder förlorar mot roligare och mer intressanta bilder.

              Jag tycker Nabils bild är cool som bara den

              hehe jaja .. jag ska använda mobilen till å fota me hädan efter

              (ne nu va jag elak, sorry)
              Lennart "Laesk" Axelsson
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

              With CANON you can!

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Nabils foton är ofta riktigt bra. Det här fotot var nog mer ett händelsefoto...jag gillar det men vet inte om jag hade satt det som främst själv.

                Sedan till Calle och Laesk. Alla är inte lika skickliga PS-fixare som er och kanske inte ens bryr sig om att justera till dom. Jag ser det som ett sundhetstecken att en amatörtävling kan få foton som inte ser professionella ut att vinna. Hur är det med ödmjukheten hos "proffsen" egentligen?

                Grattis Nabil! Härligt "snap"-foto...

                Kommentar

                • Robbe
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 527

                  #9
                  Får väl oxå gratta dig Nabil............men jag tycker nog att detta var den mest underliga tävling än så länge.Jag tycker att 1:an,2:an,4:an och 5:an igentligen är ganska så risiga foton om man tex gämför med Calles,Sjöbergs och Jonas foton.Innan tävlingen så tyckte jag att denna månads tävling var den mest självklara på mycket länge men icke sa Nicke.

                  Sen tycker i alla fall inte jag att det är ett sundhetstecken när fototekniskt rent dåliga foton vinner i en fototävling och jag har mycket svårt att tänka mig att någon(hur bra man är på ps)skulle kunna fixa till vinnarfotot i PS????


                  Kom precis hem från krogen det kan kanske vara därför jag ser suddigare än vanligt

                  Nä skärpning alla vi som röstar......

                  Kommentar

                  • dinajel
                    Användare
                    • november 2004
                    • 569

                    #10
                    Hallå? Dåliga förlorare.com? Ni kan ju inte säga att folk röstar "fel" bara för att dom inte röstar som ni själva tycker? Jag tyckte Nabils foto var värt att vinna. Jag tycker det är mycket bättre med ett foto som förmedlar en känsla men som kanske inte är helt perfekt tekniskt, än ett foto som är fototekniskt perfekt, men gôrtråkigt.

                    Gläds lite med vinnaren nu istället för att deppa. Ni får väl komma igen nästa månad istället.
                    Daniel Andréasson

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      #11
                      Det som i stort skiljer denna tävling mot föregåendes är att det inkommit många fler röster nu när fler har tillgång till att rösta.

                      Eftersom vi inte har några kriterier att ta hänsyn till vid röstning (och tur är väl det, då smaken är som baken) så kommer det alltid att vara olika aspekter i en bild som tilltalar olika människor. Detta är en del av charmen med liknande tävlingar.

                      Vi får väl utvärdera på nytt efter nästa månads resultat och se om det går att hitta något mönster för vinnarbilder
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        #12
                        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                        Det som i stort skiljer denna tävling mot föregåendes är att det inkommit många fler röster nu när fler har tillgång till att rösta.
                        Dessutom har möjligheten att rösta på sin egen bild försvunnit . Med bredast röstningsunderlag är den senaste vinnaren alltså den mest rättvisa vinnaren hittills. Förhoppningsvis kommer snart funktionen att kommentera bilderna igång så att man kan få kritik på sina bilder och utvecklas som fotograf.

                        Grattis Nabil till vinsten och en bra bild!
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Johan
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 3029

                          #13
                          grattis! cool bild =)

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • april 2003
                            • 1888

                            #14
                            Grattis! En bild helt i min smak. Det är själva innehållet eller händelsen i bilden som är det primära, stencool bild ju. Det är ju sånt här som ställer lite krav på fotografen som akvarist. Med det menar jag att är man inte passionerad akvarist så blir heller inte den här typen av bilder fångade.

                            Tycker det är kanon att såna bilder vinner, vittnar lite om att medlemmarna kanske är mer intresserad av det akvaristiska i bilden. Vackra bilder , porträtt bilder från sidan med perfekt ljus och skärpa är ju vackra och intressanta om inte annat till artregistret ´men jag tycker genrellt att det är för mycket tekniksnack och klanderfria porträttbilder. Dessa porträttbilder gör sig ju faktiskt nästan självt med en systemkamera o någorlunda optik. Så jag tycker utvecklingen ser lovande ut och medlemmarna har alltid rätt så länge inte nån form av taktikröstande skett och det kan väl inte ske idag?

                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • wofflan
                              NCS Medlem
                              • september 2003
                              • 660

                              #15
                              det tar väldigt lång tid för mig att få upp bilderna, trots att jag sitter på en universitetsuppkoppling, tyvärr gör det att jag drar mig lite för att rösta, när man väl lägger en röst så laddar ju sidan om (även om det går lite fortare) så blir det väldigt segt, fler som har samma problem?
                              Mvh Fredrik

                              Kommentar

                              Arbetssätt...