Sällskap till snäckletare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robjo
    Användare
    • maj 2005
    • 330

    Sällskap till snäckletare

    Jag har betämmt mig för att köpa Lamprologus> multifasciatus till mitt 75 l kar, vad rekomenderar ni som sällskap, om man nu kan ha det till ett så pass litet kar.
    Jag har tittat lite på jullar, finns det någon som skulle trivas i mitt kar?

    Jag behöver alla förslag på sammansättning till min burk, då detta kommer att bli mitt första försök med Tangayika.

    //Robert
    http://picasaweb.google.se/sipedon/
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    #2
    Jag skulle nog ha hållt Multifasciatusarna själva och haft en stor grupp. Den enda Julidochromisen som skulle kunna gå är J. Transcriptus, den blir max 6-7 cm

    Men det kan bli trångt i akvariet, och det är inte alls säkert att det fungerar.
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat

    Kommentar

    • Micke Lövberg
      Användare
      • februari 2004
      • 349

      #3
      Instämmer med Jeppe.Kör Multifasciatusarna ensamma.
      375L Malawi
      112L Tanganyika
      90L Tanganyikayngel
      45L Tanganyika

      Kommentar

      • Savory
        Användare
        • juli 2006
        • 3

        #4
        Ursprungligen postat av Jeppe
        Jag skulle nog ha hållt Multifasciatusarna själva och haft en stor grupp. Den enda Julidochromisen som skulle kunna gå är J. Transcriptus, den blir max 6-7 cm
        Jag hade rekommenderat att köra karet med bara J. Transcriptus, en härlig liten rackare!
        //Thomas

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #5
          Savory,
          ett etablerat par funkar förmodligen i ett 75-liters - kruxet är bara att få till ett etablerat par.... och innan det händer är det en hel del döda Jullar man får plocka upp om karet är på 75 liter. Klart härlig firre annars.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Savory
            Användare
            • juli 2006
            • 3

            #6
            Patrik,
            du har säkert rätt. Jag kan bara relatera till när jag hade Transcriptus för 25+ år sedan. Skaffade 5 st till ett 50 literskar. Fångade upp de utstötta efterhand (dock innan de fick sätta livet till och dumpade dem i Tanganyikasällskapskaret). Härligt sedan att se det kvarvarande paret gå med flera kullar av olika ålder i det lilla karet. Dvs ett myller av Transcriptusar som inte gör varandra illa förrän de blivit större.
            //Thomas

            Kommentar

            Arbetssätt...