Dvärgciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancient
    Användare
    • juni 2006
    • 36

    Dvärgciklider

    Hej hallå, jag har äntligen skaffat ett akvarium igen nu och hade tänkt mig att testa på Dvärgciklider. Har tyvärr ingen större erfarenhet av just dvärgciklider har mest haft större diverse ciklider från Central/Sydamerika och Tanganikas.

    Funderar lite vilka dvärgciklider som kan tänkas att gå ihop, De jag har tänkt på är Fjäril, Borelli, Agassizii iofs gärna Palett, så fina fast från Afrika men ändå..
    Så finna det nån som kört/kör mycket dvärgciklider som kan tipsa om vilka arter som går ihop och om man kanske kan fylla på med nå vanliga sällskapsfiskar?

    Mitt nyinskaffade akvarium är 530L 160*55*60.

    *edit*
    Funderar också hur mycket revir de kräver, dvs hur många par skulle man kunna ha? 2-4st?

    //Gammal Nybörjare
    Senast redigerad av Ancient; 19 juni 2006, 22:28.
  • Gäst

    #2
    Hej!

    Hej!
    Jag har ett 100 lit akvarium med Bolivianska fjärilsciklider som lagt rom precis,har även haft vanliga fjärilsciklider,men vad roligt att du ska skaffa dig sådana fiskar,dom är mycket vackra och fina,tänk på en sak om du skaffar den vanliga fjärilscikliden på latin heter den Microgeophaugus Ramirez,tänk på att den är känslig för vattenbyten,inredning ja grottor mycket rötter fin mjuk sand,finns en sand som heter rådasand,värme runt 27-29 gr,pH lite under 7.Du kan också ha växter som skuggar botten det gillar dom.Lycka till nu med dina dvärgciklider.Mvh Ann-Mari

    Kommentar

    • Ancient
      Användare
      • juni 2006
      • 36

      #3
      Ja, Fjärils är i stort sätt bokat, men vet inte om det blir Bol eller vanliga ännu, tackar för tipsen =), rådasand och rötter är redan införskaffat, tänkt fylla det med växter och så sedan låta det stå några dagar för att mäta alla vattenvärden osv innan jag börjar med inköpen

      Kommentar

      Arbetssätt...