Överbefolkat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidis
    Användare
    • oktober 2005
    • 98

    Överbefolkat?

    Har ett 375liters som börjat kännas lite överbefolkat...

    Har:
    2 polkadotbotia
    4 praktbotia
    2 ancistrus
    6 auloncara
    ca 22-26 golden i olika storlekar.

    Känns minst sagt för trångt men vad sjutton ska man göra av alla Golden som hela tiden ökar i antal. Min man vill inte göra sig av med botiorna så det är Golden som blir decimerat men att avliva känns inte alls aktuellt. Har redan gett bort en hel del Golden och vänner med ciklider vill inte ha fler.

    En del av Golden har blivit mörkare (svärta i ansiktet osv) är det ett åldertecken?
    Jag uppmuntrar inte ynglandet utan de får spotta i karet osv.

    Är det för trångt eller ??
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Nja det beror på hur stora filter du har, gömställe samt hur ofta du byter vatten.
    Ja körde med 26 (vuxna) mbunas och 4 malar i ett 150 liters, och dom lekte samt visade inga stessymptom. Däremot var det ett himla jobb med karet.

    Jag hade plockat ur botirerna. För att jag vill gärna så långt det är möjligt hålla fisk från samma område eller sjö i samma kar. Men smaken är som allt annat delat.

    Tycker du att 26 golden är lite mycket så åk till din akvariehandlare och byt några mot lite fiskmat eller annat.

    Hade oxå satsat på någon C.afra som komplement till dina golden och aulonocara.
    Senast redigerad av LN; 05 juni 2006, 07:25.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • amini
      Användare
      • maj 2006
      • 80

      #3
      smaksak,
      men tycker att min 600:a på 38 invånare är lite överbefolkar.
      som tur är så är 22 st svartröda o resten gulblå, så det är ändå ganska trivsamt.
      även om jag har sett 70-80 i ungefär lika storlek.

      Kommentar

      Arbetssätt...