Balck bemba1

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Balck bemba1

    Skulle jag kunna ha tretio Black bemba tillsmans med ett n:buescheri ett bar N. burundi två par
    Callochromis pleurospilus, Ett pr N-leleupi, Fem stycken L . multifasciatus, Fyra stycken Synodontis petricola, Och fyra leptosoma malassa. Dom skall gå iett 375-literskar.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Visst skulle du kunna det men jag tror många av dessa skulle "ta ut" troffarna. Känns som "soppa" för mig,men vill du ha det så...
    Personligen skulle jag ha nöjt mig med troffarna och petricolan. Kanske också Leleupi eller Pleurospilus.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #3
      Känns som att detta ämne har varit uppe 10 ggr nu. Jag skulle satsat på troffarna och petricolan som ozric föreslår. De andra artena som du föreslår behöver annat foder än troffarna så de kommer inte till sin rätt med grönfoder. Visst funkar det att hålla plerrar med troffar men för att de ska färga ut ordentligt och hålla sig i bra form så behöver de artemia, cyklops och brineshrimps.
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #4
        Jag har ett 325-lterskar skulle jag kunna ha trettio Black bemba i det tillsamns caudopunctatus?
        Och ett par j.transcriptus?
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Jeppe
          Användare
          • oktober 2005
          • 409

          #5
          Kör Troffarna med Leleupi.. du kan köra en räkmix med ungefär 60/40 ärtor/räkor, det funkar bra även för leleupina.. iallafall för mina
          540 Troffar, Callochromis ect
          100 sydamerica, dvärgar
          120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
          40 tomt

          Qui dormit, non peccat

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • januari 2005
            • 1042

            #6
            Du har ju redan fått svar på dessa frågor flera gånger om?!

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              #7
              Ja det börjar bli många frågor. Mitt tips testa.

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #8
                Ursprungligen postat av Cutekid
                Känns som att detta ämne har varit uppe 10 ggr nu. Jag skulle satsat på troffarna och petricolan som ozric föreslår. De andra artena som du föreslår behöver annat foder än troffarna så de kommer inte till sin rätt med grönfoder. Visst funkar det att hålla plerrar med troffar men för att de ska färga ut ordentligt och hålla sig i bra form så behöver de artemia, cyklops och brineshrimps.

                Calle, brineshrimp är det engelska ordet för artemia
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1127

                  #9
                  Jag får be om ursäkt om jag är lite tjatig. Men det finns så många alternativ till sammansättning. Och man vill ju ha det som funkar bäst.

                  MVH

                  Matz
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                    Jag får be om ursäkt om jag är lite tjatig. Men det finns så många alternativ till sammansättning. Och man vill ju ha det som funkar bäst.

                    MVH

                    Matz
                    Då är det nog bara att testa sig fram. Ingen har rätt eller fel här. En fungerande kombo i ett kar kan gå åt fanders i ett annat och tvärtom.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 3187

                      #11
                      Poäng t. Robin här men tror samtidigt att ett art-kar med enbart Tropheus samt Petricola som "städare" skulle funka allra bäst! Ibland kan det vara knivigt nog att få till en fungerande troffe-grupp....
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • amini
                        Användare
                        • maj 2006
                        • 80

                        #12
                        om du nu vill ha så många fiskar som sannolikt kommer o kosta en slant så lägg på lite extra slant o skaffa dig en längre akvarium så att du bättra kan se deras beteende.
                        när jag bytte upp mig från standard 375 till 2 meters 600 liters så märktes den lilla 50 cm mycket, fiskarna liksom var "gladare" o lekfullare.
                        ångrade mig direkt när nyligen köpte 160 cm, och sålde vidare.
                        ciklider är ju inte bara färger, stor del är ju ändå beteendet som man kollar på.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...