Dags för 1125 liter, men med vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #16
    prayermans teori är inte fel den heller...du bestämmer helt klart själv vad du skall ha för firrar.
    själv skulle ja försöka efterlikna en CA biotop med några svärdbärare av den lite ovanligare sorten + 3-4 medelstora ciklidpar

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #17
      Ursprungligen postat av Mange Pettersson
      Är det någon som kollat in Blocket och Festae paret som är till salu?

      Är det rätt att köpa ett sådant fullvuxet par elle är det dagar kvar till pension?

      Ruggigt sugen

      //MP
      snacka med johan lindgren här på ciklid.se tror det var hans par

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • juni 2004
        • 1314

        #18
        Ursäkta Lutt. Jag tog bort mitt inlägg eftersom jag visst förstår varför man skaffar stora fiskar till stora kar. Eller antagligen är det så att man skaffar stora kar för att man vill ha stora fiskar. Det jag skrev var att det är inte många som har stora kar men satsar på mindre fisk.Typ massor av tetror och kanske flera par av t.ex palettciklider där varje par sitt eget revir. Ett sådant kar skulle vara väldigt intressant. Tog bort det för att inlägget inte förde denna tråden vidare.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • Mange Pettersson

          #19
          Får ingen klarhet i om det är en hane och en hona som gäller nu när det är dags. Jag är ju van vid att sätta in grupper om 3 hanar och 7 honor (malawi).

          Och någon måste kolla in blocket - svara gärna på mitt förra inlägg :-)

          Kommentar

          • Laesk
            Användare
            • februari 2004
            • 2447

            #20
            Ursprungligen postat av Mange Pettersson
            Får ingen klarhet i om det är en hane och en hona som gäller nu när det är dags. Jag är ju van vid att sätta in grupper om 3 hanar och 7 honor (malawi).

            Och någon måste kolla in blocket - svara gärna på mitt förra inlägg :-)

            Mjo nu är de hona å hane som gäller! Iofs kan de va bra å ha nån underlägsen hona extra, så om hanen får spel, så tar han död på den ist för sin "riktiga hona".

            Paret på blocket är långt långt ifrån fullvuxet, köp! Å de är billigt som stryk me! (Johan Lindgrens par här på forumet)
            Lennart "Laesk" Axelsson
            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

            With CANON you can!

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #21
              Denna blandning av fisk har jag i mitt C.pearsei 1par,1par V.synspila,1 par C.bocurti 3 st Petenia Splendida skickar med en bild på dom ,funkar utmärkt i mitt har ungefär samma mått som du kanske är mitt lite djupare
              Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 09:13.
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • Pangaea
                Användare
                • februari 2004
                • 390

                #22
                Ursprungligen postat av Mange Pettersson
                Tack för alla tips och även det generösa erbjudandet från västsverige.

                Återkommer om jag behöver hjälp med att hitta lämpliga säljare av dessa fiskar. Bor i Stockholm och utbudet av CA är betydligt sämre än av Malawi.

                Mange
                Jag säger som Beast... Hör av dig om du vill komma igång med CA... Jag kan hjälpa dig och finns dessutom i "hufvudstaden" jag också...
                "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

                Min zoon

                /Magnus

                Kommentar

                • Mange Pettersson

                  #23
                  Tack allihop för alla svar och erbjudanden om hjälp. Då stänger vi denna tråd nu.

                  //MP

                  Kommentar

                  Arbetssätt...