Pellets vs. granulat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Buckshot
    Användare
    • april 2002
    • 244

    Pellets vs. granulat

    Om man har matat 2 tsk pellets och byter till granulat, hur mycket granulat ska man ta?
    Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    #2
    Jag snor den här gamla tråden till min fråga. Vad är granulat? Är det någon som har använt Argo Cichlid Gran och kan säga om det går att köra i en foderautomat?
    Det går alltid en senare buss.

    Kommentar

    • Mattias Andersson
      Användare
      • september 2003
      • 788

      #3
      Ursprungligen postat av Rhodebaert
      Jag snor den här gamla tråden till min fråga. Vad är granulat? Är det någon som har använt Argo Cichlid Gran och kan säga om det går att köra i en foderautomat?
      Som jag förstått det så är Granulat helt enkelt sjunkande pellets......

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #4
        Har för mig att pellets innehåller mer "luft" och inte är lika kompakt som granulat. Just därför sjunker inte pellets.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          #5
          Ursprungligen postat av Buckshot
          Om man har matat 2 tsk pellets och byter till granulat, hur mycket granulat ska man ta?
          Skillnaden i foder granulat/pellets vet jag egentligen ingenting om. Men att generellt beräkna dina 2 tsk pellets till granulat är nog mer beroende på vilka sorters foder det är du menar. Kolla innehålsförteckningen på foderburkarna så borde det gå att beräkna hur mycket mer/mindre foder du skall ge.

          Vissa pellets har en tendens att svälla, det brukar granulat inte göra. Fördelen med granulat är altså att det går att hälla direkt i akvariet medans dom flesta pelletssorter mår bra av ligga på svällning ett tag.
          Senast redigerad av tege; 03 september 2006, 23:47.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          Arbetssätt...