Little fish in deep water (efterlysning)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #31
    Välkommen i gänget Perikles. Bright Blue har ju hoppat av men du och jag kunde ju åka förbi Molehill så är vi tre i alla fall. Vi snackar närmare framöver.
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #32
      Hade gärna åkt med för Nol är skitbra, hoppas det går fler tåg : )

      Mvh/ BB

      Kommentar

      • Perikles
        Användare
        • december 2005
        • 658

        #33
        Ursprungligen postat av Per Bjellert
        Välkommen i gänget Perikles. Bright Blue har ju hoppat av men du och jag kunde ju åka förbi Molehill så är vi tre i alla fall. Vi snackar närmare framöver.
        En får tacke så mycket. Det finns ju fler utflyktsmål, Ciklidcentret lockar, har varit i kontakt med Stiffe i Malmö, han är oxå sugen på ett besök. Eller AM i Örebro. Vi skulle t.o.m kunna hälsa på min gamla arbetsgivare Akvarieleasing i Sthlm någon gång. Det blir ju betydligt roligare och billigare om man är fler. Men en sak i taget, vi börjar med Nol. Hör av er när det börjar bli dags.

        Cheers
        Jonne
        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
        Cicero (106-43 f.kr)

        Kommentar

        • Perikles
          Användare
          • december 2005
          • 658

          #34
          Ursprungligen postat av Bright_Blue
          Hade gärna åkt med för Nol är skitbra, hoppas det går fler tåg : )

          Mvh/ BB
          Ja, det går fler tåg, eller bilar. Jasså Nol är skitbra, synd att ekonomin är usel. Men något kanske man kan få med sig.
          Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
          -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
          Cicero (106-43 f.kr)

          Kommentar

          • Malme
            Användare
            • maj 2005
            • 38

            #35
            Ursprungligen postat av Banderad
            Nol skickar inte bussgods Joel. Jag är också intresserad av att ta mig till Nol. Dock inte förrän hösten. Pratade med Rolf för någon dag sedan i telefon Joel, vi pratade om Örebro till hösten också.

            /Jocke
            Skickade fiskar med bussgods till Karlstad i början på maj i alla fall!

            Kommentar

            • Per B
              Användare
              • september 2005
              • 1250

              #36
              Så blev resan till Nol av till slut!

              Ledsen Tony. Det blev nästan hundra mil idag och vi spontanbestämde igår kväll. Hoppas vi kan ses nästa gång?

              Molehill och Bright Blue ångra er nu, det är kul att shoppa hos Kent! (Y) Jag fick äntligen med mig mina nostalgifiskar hem: Astatotilapia Burtoni (tack för tipset Xork). Två hanar och tre honor. De två hanarna var en kompromiss mellan mina önskemål och Kents vilja att inte bara ha hanar kvar (vilket är mycket förståeligt). Nu visade det sig att en hane var död vid hemkomsten så en hane och tre honor har jag alltså kvar. Det känns som en bra mix.

              Vidare hittade jag en hane och en hona av Eretmodus Cyanosticus, Malasa Blue Point. Tyvärr hade han bara dessa två kvar men de verkade trivas mycket bra tillsammans. Jag har väl 50% chans att det slutar lyckligt och det känns som tillfredsställande odds.

              Perikles shoppade loss på Tropheus, det kan han berätta om själv (hoppas du får sova inomhus i natt Perikles). Kul att träffa en likasinnad nörd!
              Senast redigerad av Per B; 09 juni 2006, 23:43.
              mvh Per

              Tanganyika och Västafrika i burkarna

              Kommentar

              • Perikles
                Användare
                • december 2005
                • 658

                #37
                Ursprungligen postat av Per Bjellert
                Så blev resan till Nol av till slut!


                Perikles shoppade loss på Tropheus, det kan han berätta om själv (hoppas du får sova inomhus i natt Perikles). Kul att träffa en likasinnad nörd!
                Hmm, jo jag fick sova inomhus trots att det var sambons Visakort som var ute och flög, underligt nog hade hon ingen kommentar till att jag köpte Bärnsten för 2500:-????
                Jo, hon sa, jasså är det fisk du köpt? Vad är det för sort? Ääh, sa jag, det är samma som vanligt, troffar. Jaha, sa hon.
                Fiskarna ser ut att må bra, trist att en Burtoni gick bort för dig, Per. Nästa gång vi åker, Ciklidcentret? så ska jag ha ett akvarium redo för ny fisk när jag kommer hem, dessa nödlösningar som man måste ta till när man kommer hem sent, och flytta fisk hit och dit för att få till en karantänburk känns som övertidsarbete när man bara vill gå och lägga sig. Dessutom skall jag använda mitt eget Visakort nästa gång.
                Jo, förresten, Kent sa att det inte är några problem med att skicka fisk, om man nu vill ha en sådan lösning.
                Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                Cicero (106-43 f.kr)

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • juni 2004
                  • 1582

                  #38
                  Tjena grabbar, jo när jag var där så var det kanon. Kul att ni hade kul, hade gärna följt med men jag tyckte inte det var rätt att köpa upp körkortspengarna : ) Vad blev det Perikles?

                  Mvh/ BB

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    #39
                    Då vet jag : )

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #40
                      Tja john.

                      jag tänkte köpa de där bärnstenarna för två veckor sen när jag var där....tur för dig...*s*
                      köpte Caramban istället......

                      till cichlidecentret kan kanske tom jag vara intresserad av att åka med nån gång, lyckas aldrig ta mig över sundet när jag är nere i skåne..

                      måste kika ner till dig nån gång nu i sommar, hur många sorter har du nu?

                      kanske joel kan haka på och så passar vi på och ta en golfrunda på grönhögen??
                      Senast redigerad av cichlids4fun; 11 juni 2006, 04:39.
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        #41
                        Låter bra för mig.

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          #42
                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          Tja john.

                          jag tänkte köpa de där bärnstenarna för två veckor sen när jag var där....tur för dig...*s*
                          köpte Caramban istället......
                          Du har ingen bild på dina karamba?
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • molehill
                            Användare
                            • september 2005
                            • 56

                            #43
                            Låter som det blev en lyckad resa Per! Nästa
                            gång ska jag se till att ha ett par kar redo för fisk!

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #44
                              Tjena. deelay.

                              tyvärr är jag ingen bra fotograf, så därför har jag ej skaffat mig någon bra kamera heller, därför har jag inga bilder, kanske joel kan kika förbi med sin kamera han verkar ju kunna ta hyffsade bilder.

                              Tycker inte jag får mina att färga ut riktigt som dina deelay, men iof har jag matat väldigt försiktigt i 2 veckor nu, har bara matat med flingor och inte kört på nå rejält, däremot så leker de utav attan tror jag har minst 5-6 honor som går och tuggar...

                              Peter
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • Perikles
                                Användare
                                • december 2005
                                • 658

                                #45
                                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                Tja john.

                                jag tänkte köpa de där bärnstenarna för två veckor sen när jag var där....tur för dig...*s*
                                köpte Caramban istället......

                                till cichlidecentret kan kanske tom jag vara intresserad av att åka med nån gång, lyckas aldrig ta mig över sundet när jag är nere i skåne..

                                måste kika ner till dig nån gång nu i sommar, hur många sorter har du nu?

                                kanske joel kan haka på och så passar vi på och ta en golfrunda på grönhögen??
                                Ni är alltid välkomna hit, både du och Joel. Å alla andra som är lika Tanganyika nördiga som vi är. F.ö så är jag och Per B lite intresserad av att besöka dig oxå. Ciklidcentret = självklart, vi gör en temaresa allihopa. Tar kust-till-kust tåget, dricker en bayer eller två och säger to-tyve å en halvfjärs till danskarna. Eller vad de nu brukar säga på andra sidan sundet.
                                Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                                -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                                Cicero (106-43 f.kr)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...