röd terror ciklid,Festae-ciklid,

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirran
    Användare
    • december 2004
    • 186

    röd terror ciklid,Festae-ciklid,

    Jag undrar om någon har erfarenhet av denna vackra fisk och om den är så svår att ha ihop med andra? Jag har blivit´erbjuden ett lekpar men kan inte avgöra om det är vansinne att släppa dom i mitt 720 liters ihop med 2st synspila, 2st boucorti,3st petenia splendida och 2st gibbiceps samt 2st blåciklider. Festae-paret går nu ihop med andra fiskar de är nog ca 15cm.
    pirran
  • mrgreed
    Användare
    • juli 2002
    • 494

    #2
    Jag tycker du har nästan för mycket fiskar i karet redan nu så att stoppa in ett par till är inte lyckat.
    Rent agressivt-mässigt är Festae lite tuffare än dem arter du har.
    Synspilor kan klara sig men inte blå ciklid den lär bli mobbad säkert samma vad gäller bocourti.
    Splendida har jag aldrig haft så dem vet jag inte hur dem är men som sagt det blir för mycket fisk.

    Mvh
    Danne

    Kommentar

    • pirran
      Användare
      • december 2004
      • 186

      #3
      Ja det kanske är många par men de är inte vuxna bara synspila hanen är 25 cm resterande fisk är ca 15 cm, jag tänkte i såfall ha boucortin, synspilan och feastae 2st av varje när de är vuxna tror det skulle vara snyggt, men jag var rädd för att den skulle vara super aggressiv!
      pirran

      Kommentar

      • Alexander Wiberg
        Användare
        • februari 2005
        • 445

        #4
        När festae-paret är vuxna är ett 720 nästan för litet...och då har du redan andra stora ciklider. Underbar fisk för övrigt. Dock är den sydamerikan och inte centralamerikan!
        A.Wiberg (alex83)

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

        Kommentar

        • pirran
          Användare
          • december 2004
          • 186

          #5
          Ursprungligen postat av Alexander Wiberg
          När festae-paret är vuxna är ett 720 nästan för litet...och då har du redan andra stora ciklider. Underbar fisk för övrigt. Dock är den sydamerikan och inte centralamerikan!
          ja det var ju en miss kan man säga...... hmm det är svårt detta, kanske ska jag ta hem dom och prova ett tag, funkar det inte så kan jag ju alltid göra mej av med dom. jag blir så himmla nyfiken på denna art....... jag får nog fundera.....
          pirran

          Kommentar

          Arbetssätt...