Hard rock halleluja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Hard rock halleluja

    Finland vann!!!

    ...och Sverige skall spela final i hockeyVM, vilken dag ...
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    #2
    Är för första gången stolt att vara halvfinne! Riktigt kul att Finland skräller hela Europa.
    Mvh Alex

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • december 2005
      • 909

      #3
      Jo det är roligt att Findland vann! Håller med. Men det känns som ett hån mot vad allt vad musik heter! Vilken skitlåt!

      Hoppas jag inte upprör er allt för mycket, men det är för mig helt oförståligt att Finland fick så många 12or av världen! Sångarens röst är ju inte ens hårdrock, o uttala engelska ord är dom inge vidare på. På något sätt skäms jag faktiskt! GAH!

      Herregud!...
      Senast redigerad av m[A]use^; 21 maj 2006, 03:19.
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Ursprungligen postat av eraserx
        Jo det är roligt att Findland vann! Håller med. Men det känns som ett hån mot vad allt vad musik heter! Vilken skitlåt!

        Hoppas jag inte upprör er allt för mycket, men det är för mig helt oförståligt att Findland fick så många 12r av världen! Sångarens röst är ju inte ens hårdrock, o uttala engelska ord är dom inge vidare på. På något sätt skäms jag faktiskt! GAH!

        Herregud!...

        Suck..

        Nu skall vi vara glada för Finlands räkning, analyserna kan vi ta vid ett annat tillfälle!
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • februari 2003
          • 2695

          #5
          Som gammal hårdrockare kan jag bara hålla med: det var riktigt, riktigt, usel hårdrock. Finland har massor av bra rockband (Nightwish, Apocalyptica, HIM...) och så representeras de av ett skämtband i Slipknot utstyrsel, en ren parodi på hårdrock.

          Det har iofs alltid funnits såna här skämtinlägg i Eurovisionen (After Darks transerier t.ex.) men de har såvitt jag vet aldrig vunnit förr.

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • december 2005
            • 909

            #6
            Exakt! Kändes som ett fruktansvärt hån! Men antagligen är inte majoriteten så van vid hårddrock lr så vann dom just för det...

            Eller att folk är ledsna på eurovision. Jag själv har nog aldrig skrattat så åt en eurovisionsong contest så visst var det kul! Men dock besviken på människors dåliga uppfatting av bra hårdrock!

            Monsters!!! Yes there really are! God save the world!
            Senast redigerad av m[A]use^; 21 maj 2006, 03:20.
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #7
              Ursprungligen postat av eraserx
              Jo det är roligt att Findland vann! Håller med. Men det känns som ett hån mot vad allt vad musik heter! Vilken skitlåt!

              Hoppas jag inte upprör er allt för mycket, men det är för mig helt oförståligt att Findland fick så många 12r av världen! Sångarens röst är ju inte ens hårdrock, o uttala engelska ord är dom inge vidare på. På något sätt skäms jag faktiskt! GAH!

              Herregud!...

              Antagligen har du ätit för mycket räkmix eller drukigt malawivatten, för du yrar i nattmössan gosse!!

              Det fanns bara en rocklåt i hela finalen, och det var just det som saknades. Därför vann de. Sen att deras klädsel inte liknade Makedoniens bidrag gjorde inte saken sämre.


              edit: Och när har schlagerlåtar varit i klass med "icke-schlager"?
              Senast redigerad av Alexander Ylipää; 21 maj 2006, 00:29.
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                #8
                Det som suger är att nu måste vi lyssna på smörjan i veckor framöver varje gång vi slår på radion.

                Kommentar

                • m[A]use^
                  Användare
                  • december 2005
                  • 909

                  #9
                  Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Antagligen har du ätit för mycket räkmix eller drukigt malawivatten, för du yrar i nattmössan gosse!!

                  Det fanns bara en rocklåt i hela finalen, och det var just det som saknades. Därför vann de. Sen att deras klädsel inte liknade Makedoniens bidrag gjorde inte saken sämre.


                  edit: Och när har schlagerlåtar varit i klass med "icke-schlager"?
                  Räkmix o malawivatten är deluxe ju! Blir till att leka inatt!
                  Sämsta låten håller jag dock fortfarande hårt på att det var! Men det är ju min personliga uppfatting!
                  Min zoon
                  -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                  Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                  http://www.malawifreaks.se/forum

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    #10
                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Finland vann!!!

                    ...och Sverige skall spela final i hockeyVM, vilken dag ...
                    japp lysande !! vilken kväll firade med en fin bowmore efter semin =)
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Att Finland vann hade knappast något alls med låten att göra utan helt klart så beror det på scenframträdandet. Det är poppis med "Sagan om ringen"-stuket fortfarande och vad är det för kategori röstande som skickar in sms i en omröstning världen över? Jo ungdomar...

                      Jag gillar det absolut inte...men det vi såg var troligen en schlager-revolution där den nya tiden talar om för den gamla att musiken och låtarna vinner man inte med utan man vinner med upplevelsekänsla.

                      Hade Carola visat murran i rutan hade Sverige vunnit...för porr/sex är än mer poppis än Finlands rövargäng.

                      Jag blev glad över att Sverige gick till final i hockey...men bedrövad av schlagerfestivalen. Vinnarbidraget är ett hån mot hela cirkusen och kanske är det rätt åt "cirkusen" då den på senare tid blivit ganska oärlig.

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 2670

                        #12
                        Suck, suck, suck...

                        Det finns bättre hårdrocksband både i Finland och i övriga delar av världen. Men ställde de upp i tävlingen, jag tror inte det...

                        Vad ni pessimister helt klart har missat är att detta kan vara inkörsporten till mer hårdrock för många som förmodligen aldrig har hört så mycket av det förut.
                        Hur mycket hårdrock hör ni i radion nu, inte mycket eller hur, än en gång, det kan bli mer av den varan nu efter detta ( jag vet, nu är jag väldigt optimistisk!)

                        Så var nu lite glada istället, att visa sig som en besserwisser kan ni göra senare
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Ähum? Hårdrock och Schlager är väl knappast något som går hand i hand?

                          Riktade du "besserwisser"-skiten emot mig?

                          Jag har rätt att ha en åsikt Jinnarparen...precis som du...utan att bli kallad besserwisser.

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            #14
                            Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                            Ähum? Hårdrock och Schlager är väl knappast något som går hand i hand?

                            Riktade du "besserwisser"-skiten emot mig?

                            Jag har rätt att ha en åsikt Jinnarparen...precis som du...utan att bli kallad besserwisser.
                            Nej, Stefan det gjorde jag inte, ditt inlägg hann komma mellan när jag satt och filade på mitt svar.
                            Men visst är det tråkigt när vi inte bara kan glädjas åt att de vunnit efter alla dessa år, det är det som irriterar mig.
                            Var inne och kollade på ett hårdrocksforum, där var alla glada



                            PS
                            Äldsta dottern har redan börjat syna mina hårdrocksskivor mer i detalj nu
                            DS
                            Senast redigerad av jinnarparen; 21 maj 2006, 00:51.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • Matz Karlsén
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 1127

                              #15
                              Helt klart en av dom sämsta låtar som har vunnit schlagerfestivalen. Jag tror precis som Stefan att det är sagan om ringenfan bland ungdomar som lyftit fram Finland till seger. Men vi är i alla fall bättre än Finland i ishockey. VM-final i morgon!! Ett guld skulle smaka mumma!!
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...