Metriaclima aurora

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    Metriaclima aurora

    Köpte ett par för ett par veckor sedan, hade inte sett den tidigare. Den har tydligen varit väldigt "inne" för några år sen.

    Hanen är en riktigt aggresiv liten rackare Han började liplocka med en rödzebra genom påsen vid inkoppningen. Sen fick han stryk när han kom ut ur påsen men det är ju en annan sak

    Nu har efter en stunds kämpande och stretande tagit ungefär 60% av mitt 500 literskar som sitt revir där bara vissa andra individer är välkomna, dock under sträng övervakning.

    Jag fick för mig att auroran inte ska vara tuffare än t ex rödzebra så min hane måste vara en "överlevare". Honan är inte heller blyg och fajtas gärna med mina M. Livingstonii.

    Tänkte bara berätta hur roligt jag har det!

    Tog även hem en grupp med 6 st Tropheops macrophthalmus "Blue cap" samtidigt. Riktigt läckra!
    Senast redigerad av Erik Österlund; 18 maj 2006, 15:43.
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    Aurora är en "gammal art" som var populär på 80-talet, hade dom typ för 20 år sen tillsammans med Ps.Ornatus och det var en vacker art kommer ja ihåg, köpte dom som vildfångade av Malawi/Tangayika Import i sundbyberg
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      ja min erfarenhet utav att auroran att det var en arg rackare + att den var väldigt svårsåld
      som alla malawi med bruna honor. mvh janne

      Kommentar

      • Anna Österman
        Användare
        • mars 2006
        • 282

        #4
        Ursprungligen postat av specmats
        Aurora är en "gammal art" som var populär på 80-talet, hade dom typ för 20 år sen tillsammans med Ps.Ornatus och det var en vacker art kommer ja ihåg, köpte dom som vildfångade av Malawi/Tangayika Import i sundbyberg
        Upplevde du auroran som väldigt aggressiv? har fått erbjudande om sådana och har hört från säljaren att de är aggressiva men jag vill ha fler synpunkter för fiskar är personligheter
        Fiskar är vänner-inte mat!

        Kommentar

        Arbetssätt...