ingen inredning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amini
    Användare
    • maj 2006
    • 80

    ingen inredning

    jag har skaffat mig 28 st sp. black som går i en 600 liters med 7 saulosi.
    lägger jag i en sten så blir det världens liv med tydliga sår på de dominanta troffarna.
    utan stenar så är de lika fredliga som guldfiskar och är belåtna med den stora ytan jämfört med 60 litern de har varit i 2-4 månader.
    det ser tråkigt ut.
    försökte låta stenarna vara 2 dagar i förhoppning att det skulle lugna sig i längden men ingen skillnad.
    de är mina första troffar.
    har ni råd?
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Mm, när du lägger i sten så får de något att försvara, något som kan funka som revir. Utan sten har de inga hållpunkter. Enten får du chansa och ge dem ett par stenar, och helt enkelt vänta ut dem - rangordningen avgörs efter ett tag, men du riskerar att någon/några firrar stryker med eller så prova att lägga i en väldans massa sten och se till att det finns många gömställen. Annars får du nog ha karet som det är. "Lugn och ro" är skönt att ha.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Är det ett 2-meterskar? Isf skulle jag ha i tre stenrösen så långt ifrån varann så att minst 3 hanar kan ta revir. Det kommer smälla de första dagarna och kanske upp till två veckor men sen har gruppen "satt sig". Man får kanske vara med på att rusa in med sjukbåren om nån skulle få för mkt däng men Tropheus är starka på att komma igen.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #4
        fyll hela baksidan med sten riktigt mycke och stora sten

        Kommentar

        • amini
          Användare
          • maj 2006
          • 80

          #5
          det funkade nu, mycket på sidor o lite mitten bak.
          tack för hjälpen

          Kommentar

          Arbetssätt...