Nya Köp & Sälj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    #31
    Ursprungligen postat av calle-hallabro
    Varför får man detta felet?

    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's Biofish Food', 'Säljes', 'Privat', 'Dr. Bassleer's Biofish Food tropic i olika' at line 1
    Hittar inte ovan annons, vilket annonsnummer har den (ser det längstbak i adressfältet när du öppnat annonsen) ?
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • dinajel
      Användare
      • november 2004
      • 569

      #32
      Jag måste säga att köp & sälj fungerar strålande. Har gått och väntat på att lägga in en annons rätt länge nu. Sen när köp & sälj kom upp så la jag in en köpes-annons i fredags, och igår var jag och hämtade fiskar och stoppade ner dom i akvariet. Hurra!
      Daniel Andréasson

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 7334

        #33
        Den som väntar på något gott..........

        Om sanningen skall fram så ser det verkligen ut att ha varit en stor längtan efter Köp & Sälj, eftersom det fullkomligen rusar in annonser.

        Nu väntar vi bara på första Företagsannonsen också...... men där behövs ju sammankoppling Mikael E. (f.d Mikael Nilsson, se nyhet) och företag för att få behörighet, och han är inte tillbaks från Azorerna ännu vad jag vet.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Leopoldi
          Användare
          • februari 2004
          • 1082

          #34
          Jag hittar inte funktionerna "Ta bort sin annons" eller "Ändra i annons"....

          eller måste jag lägga in en ny annons?

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #35
            Om du går till din annons så finns en grå soptunna där och kommer du ihåg lösenordet så kan du radera annonsen. Den röda är visst för moderatorn.

            Ändring i annonsen? Vete 17
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 7334

              #36
              Att ta bort egen annons gör du genom att klicka på grå soptunna till höger om annonsen.

              Du måste då ange det lösenord du registrerade vid skapandet av annonsen. Har man glömt sitt lösen så kan moderator ta bort annons.

              * Wilhelm hann före

              Idag finns ingen möjlighet att ändra i sina annonser, utan endast ta bort, och sedan skapa ny.

              För att underlätta hanteringen av ens egna annonser finns sedan igår en ny funktion kallad 'Mina annonser' på vänstermenyn. Detta för att få en enkel och snabb överblick om vad man lagt ut aktivt under den senaste månaden (den tid som en annons ligger aktiv innan automatisk radering).

              Dessutom har funktionen 'Alla annonser från denna annonsör' lagts till så att man kan se vad vald annonsören mer har till försäljning utöver den annons man just tittar på.
              Senast redigerad av Joakim Draktoft; 06 juli 2006, 12:18.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #37
                En liten rapport från moderatorn

                Dagrapport

                I dagsläget funkar Köp&sälj riktigt bra. Det bättrar sig gällande regler och kunskap om hur alla delar är kopplade till varandra. Det är kul att se att det rullar på så bra och hur många annonser som läggs in dagligen.

                Det är viktigt att Ni som annonserar har korrekt (enligt regler) namn i er forumsprofil. Annars raderas annonsen. Med korrekt namn menas alltså för- och efternamn.


                För er NCS-medlemmar
                Ett funktion som jag personligen tycker används för lite är möjligheten att lägga in bild i annonsen. En funktion som varit efterlängtad och riktigt bra fast inte så många använder sig av. Ta er tid att fota fisken, pumpen eller akvariet. Det lönar sig!


                En sak som jag märkt är att många väljer att ha dold mailadress vilket är helt ok. Det är bara så att det förutsätter att man tillåter andra att skicka mail till personen i fråga via forumet. Det är inte alla som har det och det kanske inte är så lätt att veta.
                Man ändrar detta under Mina profiluppgifter -> Mina alternativ (tror jag det heter).

                Så slutligen, kom ihåg:

                - Fullständigt namn i forumsprofilen
                - Mailfunktionen i forumet
                - Bilder (endast för NCS-medlemmar)

                Jag tror att detta kommer att bli riktigt bra!!

                /Robin
                Annonsmoderator
                Senast redigerad av Robin; 10 juli 2006, 22:42.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 4526

                  #38
                  Dagsrapport 31 juli

                  Köp & sälj rullar på bra, jag väntar fortfarande med spänning på den första företagsannonsen.

                  En sak som är väldigt viktig och som jag ser många missar på är att ni väljer ha dold mailadress men glömmer aktivera mailfunktionen i forumet. DETTA ÄR MYCKET VIKTIGT!! Annars går det inte att kontakta er om ni valt att heller inte ha med ert telefonnr.

                  Ser ni några sådana annonser så maila gärna länk eller annonsnr till mig.

                  Slutligen vill jag uppmana alla NCS-medlemmar att lägga in bilder i annonserna. Det är oslagbart!
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    #39
                    Robin
                    Forumsvärd

                    Robins avatar

                    Reg.datum: 2003-01-04
                    Ort: Bromma
                    Inlägg: 2 391
                    Skicka ett meddelande via MSN till Robin


                    ORT Bromma.... har du flyttat till sthlm?
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 4526

                      #40
                      Över semestern ja - annars är jag på god väg.
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      • Barr
                        Användare
                        • maj 2006
                        • 20

                        #41
                        Inbillar jag mig nu, eller har köp och sälj nu flera månader (edit: nästan ett halvår) efter nystart bara en bråkdel så många annonser som det gamla? Förr var det väl knappt 10 stockholms-annonser om dagen, nu är det väl runt 2-3 i snitt? Det är väl inte så bra?

                        Kommentar

                        • Robin
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 4526

                          #42
                          Ursprungligen postat av Barr
                          Inbillar jag mig nu, eller har köp och sälj nu flera månader (edit: nästan ett halvår) efter nystart bara en bråkdel så många annonser som det gamla? Förr var det väl knappt 10 stockholms-annonser om dagen, nu är det väl runt 2-3 i snitt? Det är väl inte så bra?
                          Tycker du? Jag tycker att det har lugnat sig lite men inte att det är öken. Färre lulliga annonser har jag märkt läggs ut idag än tidigare vilket jag tycker är bra.
                          De som vill ha sålt något lägger ut en annons - så tror jag att det är.
                          Mvh
                          Robin

                          Kommentar

                          Arbetssätt...