artbestämmning victoriaciklid flameback

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    artbestämmning victoriaciklid flameback

    tror jag såg den här arten i butiken idag http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=190 den var lite rödare än bilden. han trodde det var en flameback eller någon rödvariant som ja inte uppfattade namnet på...men ja sökte lite på nätet efter flameback men många såg helt annorlunda ut på en hel del foton.....gjorde likadant med nyereri samma resultat där...blir helt förvirrad är det här verkligen en nyererei eller en flameback eller finns det en tredje art råder delade meningar om det hehe....
  • Danne_K
    Användare
    • februari 2006
    • 777

    #2
    finns väldigt många arter ev färgvarianter som säljs under olika namn.. dom jag har heter hap sp "red back scraper" och dom är ju rödare över ryggen än vad dom är sen så är resten av kroppen grön/gul och den/dom mest dominanta blir svarta med röda fenor

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #3
      En nyererei är inte alltid så svart i kroppen som denna. Mina var mycket rödare i färgen och bara en av hanarna mörk på övriga kroppen. Jag har nyererei från python island.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Fiskarna du såg kommer antagligen från mig(om det var på torpa zoo), och jag kan garantera att det är Nyererei. Tror dock att det är en blandning mellan Makobe och Python Island ..... verkar inte finnas helt rena nyererei i Sverige.
        Senast redigerad av Gäst; 07 maj 2006, 16:16.

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • februari 2006
          • 777

          #5
          du kan ju alltid ta ett kort på dom.. blir lite lättare att avgöra vad det är för fisk då

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            Ursprungligen postat av endymion
            Fiskarna du såg kommer antagligen från mig(om det var på torpa zoo), och jag kan garantera att det är Nyererei. Tror dock att det är en blandning mellan Makobe och Python Island ..... verkar inte finnas helt rena nyererei i Sverige.
            asså det är dina gamlingar ja jag såg dom på djurmagasinet(gamla torpa zoo) i jkpg....

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Gamlingar vet jag inte..... dom är bara ett par månader

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • oktober 2005
                • 1919

                #8
                hehe ok jaja det är en riktigt snygg victoria iaf

                Kommentar

                Arbetssätt...