sjuk mara point

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lilljimpan
    Användare
    • februari 2005
    • 143

    sjuk mara point

    Mina mara point north, har börjat dö ut, bara den rasen med, har sett en av dem som håller sej vid ytan och har vita prikar runt ögon och längs med rygg randen. aldelless matt i färgerna, vad kan vara fel? Smittar det tillo de andra? Är den mobbad? hinner jag göra nåt med medicin?

    Tacksam för snabb hjälp
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Jobbigt när ett helt område har farit illa, sämt åsido, Mara point north är ju inte en fisk utan ett åmråde =) fast det spelar mindre roll just nu iof. Kolla listan vilken du har.


    Om jag drabbats av något liknande hade jag plockat ur all fiskar med syptom och lagg dom i en mindre burk som är helt ren och haft en bra syresättning, 0.1 till 0.2% salthalt hade jag kört i vattnet däri och väntat över natten hade den då inte blivit bättre eller stannat av så jag jag kört i Bactopur eller liknande i det befintliga vattnet med salt i. Kanske någon har ett bättre förslag om du har tur men detta är iaf bättre än inget. Funkar det i lilla burken men det innsjuknar fler fiskar så får du nog köra samma sak i hela burken och sedan starta om den från scratch.

    Lycka till
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    Arbetssätt...