Otrolig historia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan F
    Användare
    • mars 2006
    • 2439

    Otrolig historia

    I går skulle jag plocka upp min Socolofi hona som går och tuggar. Samtidigt så tänkte jag att det är lika bra och rengöra hålstenen ordentligt när man ändå håller på. Som alla känner till som har hålssten så ligger ju en och annan fisk av mindre storlek och gömmer sig i håligheterna (har 18 st. Demansoni på 3-5 cm). Så det gäller och vara noga och undersöka stenen när den plockas ur akvariumet.
    När alla stenar är ur akvariumet och honan är uppfiskad, så tog jag tag i rengörningen.
    Fram med högtryckspruta ut på gräsmattan och började rengöra stenen. Vad får man se? Jo en Demasoni på 4 cm som ligger där och sprattlar på gräsmattan. Snabbt som ögat springer jag in, och lägger tillbaka den i akvariumet.
    Och så här ett dygn efter så simmar den fortfarande, med inga synliga fel.

    Så här efteråt funderar man ju hur länge var Demasoni i stenen. Det måste ju varit minst 30 minuter, helt otroligt.
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa
  • Daniel Lindholm
    Användare
    • mars 2006
    • 92

    #2
    Kul att den klarade sig i allafall
    Jag hade samma sak med en an mina ancistrusmalar. Efter att ha rengjort hela akvariet så hoppade en mal ut och det hade nog gått väl en halvtimme. Idag simmar den forfarande 3 månader senare.
    -------------------------
    Hälsningar

    Daniel Lindholm Kungliga Södermalm

    720L Malawi

    60L Malawismåttingar

    Kommentar

    • Chicke
      Användare
      • maj 2004
      • 497

      #3
      Jag hade en ancistrus som låg i ett litet hål me vatten i en plastsak i typ 5 timmar Den överlevde...

      Kommentar

      Arbetssätt...