Herichthys pearsei

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Andersson

    Herichthys pearsei

    Är det någon här på forumet som odlar dessa vackra ciklider ?? känner ett dessperat behov av en mindre grupp eller ett par pearsei, de verkar inte allt för vanliga !? hur pass agressiva är de ?.Har nu P.friedrichsthalii V.synspilus, H.cyanoguttatus och P.splendida,tror att de skulle passa in, vore kul med lite bilder från ev ägare runt om i landet....
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    är ju förbjudet att göra sån reklam här, men tips att sök på fisken, se vilka som har den o kontakta dem.

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      kan ju visa dig mitt par som jag köpte för sommaren 2005 ,min personliga favorit dom blir stora så en rejäl balja är inte fel.Men dom är riktigt ståtliga lugna kan dock röja en del vid lek och bli riktigt tuffa om det behövs!iaf har mina visat det
      Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 09:13.
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Erik Andersson

        #4
        pearsei

        Jäkligt snygga........! vet du ungefärlig ålder? på dem.

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          jag och lundensis diskuterade det för ett tag sen(som jag köpte dom av iaf honan även hanen hade han innan han sålde den till en affär där jag hittade den lite rörigt kanske ) men c:a 4 år ungefär tror jag
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            #6
            Är det en nytagen bild, Micke?
            Det har ju hänt en hel del färgmässigt med dem sen jag var hos dig. Riktigt snygga!
            Tur att man har yngel efter dem
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              tjena Jinnarp!

              bilden är tagen nu i vinter precis innan dom lekte sist .Tycker dock att dom har växt ytterliggare nu speciellt hanen är snart uppe i 35 cm tror jag här kommer en bild till på hanen bara en dryg vecka gammal
              Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 09:13.
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • jarinen
                Användare
                • april 2003
                • 1888

                #8
                Micke: Återigen, de är så vackra så man baxnar! Joodå, jag har ochså avkomma från åtminstone denna hane ( var det rätt? ) du blev av med ena om jag minns rätt? Har precis i dagarna lämnat hälften av 10 till handlarn i mina trakter, så det finns pearsei att tillgå i en butik i östergötland ; ). Se paragrafen om reklam i forum ; )

                Nu har jag 5st som skall drivas upp i storlek och förhoppningsvis skall några av dem bli lika fina som Mickes legendariska fiskar.

                Fisk i 12-13 cm storlek kan se ut som på bilden.

                Mvh Jari

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  #9
                  jag kanske tjatar för mycket i denna tråd då får ni säga till hehe..jari dina yngel kommer inte från den hanen som är på bild utan denna dock är färgerna sämre för det var en annan analog kamera som är scannade till datorn men han var riktigt fin den åxo han var ännu grövre mer panna,dock så finns han i fisk himmeln dog när jag var på semester i somras vet inte riktigt vad som hände men misstänker att han blev rejält skadad av den andra ,vilket är konstigt för den gamle(bamse kallad) var den som bestämde i gruppen kanske han blev sjuk så den andre tog över vad vet jag.
                  Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 09:13.
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • jarinen
                    Användare
                    • april 2003
                    • 1888

                    #10
                    Må "Bamse" vila i frid.


                    Mvh Jari

                    Kommentar

                    • Erik Andersson

                      #11
                      Jaha! vi får se, kanske man ska packa ner håv och plånbok och ta en tur neröver........
                      vad är vettigt pris? ca (givetvis beroende på storlek)

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • april 2003
                        • 1888

                        #12
                        Kan bara säga att om jag vill ha en ciklid som ex. Pearsei så är priset en nästintill oväsentlig faktor i sammanhanget.


                        Mvh Jari

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          #13
                          Ursprungligen postat av Erik Andersson
                          Är det någon här på forumet som odlar dessa vackra ciklider ?? känner ett dessperat behov av en mindre grupp eller ett par pearsei, de verkar inte allt för vanliga !? hur pass agressiva är de ?.Har nu P.friedrichsthalii V.synspilus, H.cyanoguttatus och P.splendida,tror att de skulle passa in, vore kul med lite bilder från ev ägare runt om i landet....
                          Hej Erik!
                          Nu går jag ifrån tråden lite men du har inga bilder på dina H. Cyanoguttatus som du kan lägga upp här?
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • Erik Andersson

                            #14
                            H. Cyanoguttatus

                            De är rätt små 6-8cm och ska jag vara ärlig så är jag inte 100% på att det inte är H.carpintis, köpte hem båda sorter men de verkar lite för lika..... Ska ordna bilder fram över ....

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              #15
                              Ursprungligen postat av Erik Andersson
                              De är rätt små 6-8cm och ska jag vara ärlig så är jag inte 100% på att det inte är H.carpintis, köpte hem båda sorter men de verkar lite för lika..... Ska ordna bilder fram över ....
                              Näe det är ju det som oftast är problemet tyvärr. Dom säljs som Cyanoguttatus men är till 90-95% Carpinte.
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...