Bottenrekord!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    Bottenrekord!?

    Nu kollade jag och det var bara sju samtidiga användare. 00.00 dan före storhelg. Det borde vara fler som är på g. Har dock inget annat att säga utan tar denna plats bara genom att gratta och natta dom enda som ändå var här. God natt!
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Fortfarande 7 kl 0216
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Väldigt underligt med "tappet" då jag personligen anser att både forumet, NCS och t ex Ciklidbladet utvecklats framåt och borde ge mer intresse än mindre...

      Är forumet för krångligt eller? Det är inte direkt enkelt att regga sig utan ganska klurigt. Hur många av de "gamla" medlemmarna har inte reggat sig efter att nya forumet kom till?

      Jag tycker att det varit en riktig sänka på en tid då det egentligen borde vara ganska aktivt här om man ser tillbaka på hur det varit tidigare. Tappet brukar ju vara någonstans i juni-juli-augusti av mer förklarliga skäl. Jag tycker den här nedåtgående trenden känns lite oroväckande.

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        jag upplever oxå att forumet tappar aktivitet och ganska dramatiskt faktiskt om man jämför på en 2-års period, tror inte att bytet av forum är hela orsaken men vad det är har jag ingen aning om..
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #5
          Efter uppgraderingen av det nya forumet så hände något, jag vet inte om folk tycker det är jobbigt nu? En sak som jag är rädd för är att köp och sälj inte kommer att vara lika attraktivt nu när det kommer igång dock inte kvalitetsmässigt utan bara att folk är slöa och inte orkar lägga ut fisk.

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • oktober 2003
            • 3615

            #6
            Kanske det är så att vi har tagit upp exakt allt man kan disskutera om inom ciklid och akvarievärlden?
            Mvh Alex

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #7
              Folk tröttnar eftersom det mesta går i cirklar plus att många tycker det är/har varit lite för mycket fånigt tjafs på ett lite konstigt sett. Sedan säger jag som jag brukar säga när detta kommer upp, folk söker sig vidare eftersom det pratas om samma saker dag in o dag ut här på en ganska tråkig nivå för dom som hängt här ett tag... men det e ju sånt man inte kan komma ifrån eftersom det behövs nytt blod. Sedan så är ju det nya gränssnittet lite deppigare än det gammla i min smak, känns inte så levande utan lite mer som en solblekt tidning, Umeåakvaristernas(tror dom kallar sig så) forum känns ju ju så mycket skönare i just färger osv det känns helt enkelt levande o spännande oavsett informationen på sidan, pratar bara om hur man upplever det när man ser det. Luleåkillarnas ser lite mer ut som ett techno/gaming forum =) coolt på sitt sett.
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                #8
                Japp, dags att börja snacka annan fisk än tråkciklider
                Anders L

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #9
                  Ursprungligen postat av deelay
                  Folk tröttnar eftersom det mesta går i cirklar plus att många tycker det är/har varit lite för mycket fånigt tjafs på ett lite konstigt sett. Sedan säger jag som jag brukar säga när detta kommer upp, folk söker sig vidare eftersom det pratas om samma saker dag in o dag ut här på en ganska tråkig nivå för dom som hängt här ett tag... men det e ju sånt man inte kan komma ifrån eftersom det behövs nytt blod. Sedan så är ju det nya gränssnittet lite deppigare än det gammla i min smak, känns inte så levande utan lite mer som en solblekt tidning, Umeåakvaristernas(tror dom kallar sig så) forum känns ju ju så mycket skönare i just färger osv det känns helt enkelt levande o spännande oavsett informationen på sidan, pratar bara om hur man upplever det när man ser det. Luleåkillarnas ser lite mer ut som ett techno/gaming forum =) coolt på sitt sett.
                  Håller fullständigt med att Umeåkillarna har gjort ett bra arbete med sin sida, mycket välkomnande och aktivt forum.
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    #10
                    håller med om att det förra var snyggare, lite retro på nått sätt, men det här har mer och bättre finesser
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    • Pejan
                      Användare
                      • maj 2005
                      • 204

                      #11
                      Tror som en del varit inne på här, nämligen att många ämnen är "uttjatade". Det finns dock två sidor gällande detta. Kan Mycket väl förstå de som varit aktiva under en längre tid känner i stil med : "Nej, inte den frågan igen, det diskuterade vi typ 1786...". Ibland resulterar detta i att nybörjare, dit räknar jag mig själv, kan få svar i stil med "sök på forumet, det har diskuterats tidigare". I förlängningen kanske man tar sig in på ciklid.se, söker, hittar det man är ute efter och drar igen. Resultat: inläggen på forum minskar.

                      Sen går det ju inte att komma ifrån, att är man osäker är ciklid ett väldigt bra forum att ställa frågor på då man kan få svar från dem som "kan sin hobby". Har själv hittat många bra tips och fått ideér gällande många saker.

                      Nog med svammel. Om nu fler upplever att aktiviteten på forumet minskat, vad göra åt saken? Personligen uppskattar jag att läsa om andras erfarenheter/lycka/misslyckanden....alltså inlägg i stil med "så här gör jag, så här gick det åt helvete etc." På senaste tid har väl inget inlägg väckt så mycket uppmärksamhet som när LN berättade om när hans akvarium sprack.


                      Knivigt, hur som.


                      Mvh

                      Peter

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #12
                        Fast de flesta "det har diskuterats tidigare" galler saker som diskuterades for nagon vecka sedan. For X ar sedan sa startades det minst en frigolitinredningstrad i veckan och da hanvisade jag faktiskt till dessa. Om nagon fragade nu sa skulle jag nog svara snallt.

                        Personligen tror jag att farten minskat pga att vissa storskrivare dragit sig tillbaka nagot, men det kommer garanterat nya. For nyrekrytering sa ar forstas en nagot knepigare anslutning negativ, men den visade sig vara nodvandig.

                        Sedan sa har vi helt blivit av med all destruktiv aktivitet dar folk kastade skit pa allt och alla. Visst drog det upp aktiviteten, men vi forlorade manga seriosa anvandare.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Pejan
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 204

                          #13
                          Ola: tror dig att du skulle svara snällt, liksom de flesta andra på detta forum. Menade bara att genom att så många/olika saker varit uppe till diskussion minskar också intressat av att svara, tycker ej det är konstigt/otrevligt.

                          Tycker att inlägget som K,M gjorde var viktigt. Om det nu är så att aktiviteten minskar, vad gör vi åt det?

                          Kanske skulle skapa en "förslagstråd"?

                          Peter

                          Kommentar

                          • Tony
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4594

                            #14
                            Jag får nog ändå kontra med att jag tycker aktiviteten snarare ökat det senaste. Ser man rent statistiskt på forumet skrivs det i snitt 150 inlägg per dygn i ca 10 nya trådar, så nog händer det lite

                            Se bara på foto-tråden, andra intressen-tråden osv så ser man att allt inte tvunget måste handla om ciklider. Fyll på med allt ni tror andra har glädje av, så är ju hjulen i rullning
                            Tony Englund

                            Kommentar

                            • malplacerad
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 877

                              #15
                              En orsak kanske kan vara att om man inte är gammal i gården så har man svårt att synas bland veteranerna som är duktiga på att ge respons till varandra?

                              Dags att åka till jobbet, frid på er.
                              ||||

                              Kommentar

                              Arbetssätt...