Cichlasoma festae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Några bilder på själva festaekaret. Lite väl algit, men ni får skylla på min plecostomus[)]


    Mvh Alex

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      Hehe... där kan de leva som kung å drottning!
      Anders L

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • december 2004
        • 1324

        Hej Alex!
        Det var längesen. Kul att se att du gör dom stora pojkarna gröna av avund.
        /Kalle-Maja

        Kommentar

        • Styrsö
          Användare
          • november 2004
          • 343

          Snyggt! Som sagt King and Queen

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • oktober 2003
            • 3615

            citat:Ursprungligen skickat av anli

            Hehe... där kan de leva som kung å drottning!
            Japps, och sina knecktar, stanniolbarberna

            citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja

            Hej Alex!
            Det var längesen. Kul att se att du gör dom stora pojkarna gröna av avund.
            /Kalle-Maja
            Ja Claes, det var inte igår!

            Än är jag inte riktigt nöjd. Fast båda käkar ju pellets mer och mer för varje dag. De är ännu blyga när man kommer nära. Tror jag måste köpa lite fler rötter.

            Mvh Alex

            Kommentar

            • Kalle-Maja
              Användare
              • december 2004
              • 1324

              Ja dom verkar ju bara lite kinkiga på så sätt, t o m värre med åren. Troffar är ju naturligtvis fel, det handlar inte om rötter heller, men du måste experimentera fram ett bra sällskap.

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                Användare
                • oktober 2003
                • 3615

                Absolut. Men det sägs vara en omöjlig uppgift att ha vuxna festae tillsammans med några andra fiskar. Men som sagt för vissa funkar det, andra inte.
                Mvh Alex

                Kommentar

                • Lejonmarie
                  Användare
                  • april 2003
                  • 429

                  Kul att se bilder på litet större festae!
                  Snyggt par.

                  Jag har en ensam hane som jag ska driva upp, som får gå ensam med några småfiskar som sällskap, ska ta lite bilder och lägga ut!
                  Just nu så simmar där ett gäng med Barber och regnbågsfiskar så han visar sej och har nått att jaga [:p]

                  Sen lite praktbotsia och en kräfta och några malar.

                  Annara är det svårt att ha nått bra sällskap till dem!
                  Men vist är de vackra i sej!

                  Ska försöka fota honom oxå.
                  ;-) LejonMarie
                  540L Vieja synspila
                  500L Cichlasoma bocourti

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551

                  Kommentar

                  • bece
                    Användare
                    • september 2005
                    • 127

                    Halojsan...Kom hem med 4 st Cichlasoma festae i går som inte var i så bra skick...redan efter 1 dungn så börjar dom se bätre ut...ska bli kul att se hur dessa fiskar funkar...
                    Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
                    http://spaces.msn.com/berrac/

                    Kommentar

                    • bece
                      Användare
                      • september 2005
                      • 127

                      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                      Absolut. Men det sägs vara en omöjlig uppgift att ha vuxna festae tillsammans med några andra fiskar. Men som sagt för vissa funkar det, andra inte.
                      tja har inte följt tråden rigtigt...Men har du kvar dina festae ...sååå jävla coola...har ju som sakt fått hem fyra stycken två mindre och två störe,,,å hej bara, va dom har pignat, till två av dom har börjat leka å fått super fina färget...var omöjligt att se hos rolle då dom inte måde så bra va de var för kön...men har nog turen att de vart en av varje...men då man ser filmen dina så ligger dom i lää då de gäller färg...men bara på ett par dar så har dom värkligen kommit igång äter gör dom åxå som bara den...enda jag riktigt saknar på hanen är dom blå prikarna...dom syns ,men inte så där markerande...så trode där ett tag att de var honor allihop..men troligt så vart de 3 hannar å en hona...nåja ska fixa lite kort så småningom....dom går med två trimac...där jag åxå är osäker om de är två hannar eller hona å hanne...skumt...nåja...vist är de gruff men de funkar...(än iaf peppar,peppar...)

                      Berra.
                      Senast redigerad av bece; 23 december 2005, 14:33.
                      Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
                      http://spaces.msn.com/berrac/

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 3615

                        Nopp..mina är sålda sen 2 månader tillbaka......det blev för mycket helt enkelt...ett 720 är på tok för litet för ett fullvuxet par.
                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        • bece
                          Användare
                          • september 2005
                          • 127

                          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          Nopp..mina är sålda sen 2 månader tillbaka......det blev för mycket helt enkelt...ett 720 är på tok för litet för ett fullvuxet par.
                          okej...ja dom var då super coola...vi får se hur de går här framöver...dom jag har är mellan 15-10 cm nu.

                          värkligen härliga fiskar måste jag säja...
                          Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
                          http://spaces.msn.com/berrac/

                          Kommentar

                          • weyne
                            Användare
                            • april 2007
                            • 9

                            En liten fråga har läst dom första sidorna och har lyckats uppfatta att den är den är ganska "trögväxt", men skulle man kunna köra 4 festae i ett 540 med lite malar?

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              Ursprungligen postat av weyne
                              En liten fråga har läst dom första sidorna och har lyckats uppfatta att den är den är ganska "trögväxt", men skulle man kunna köra 4 festae i ett 540 med lite malar?
                              Vet inte om jag tycker att den är trögväxt. Det där med fiskars tillväxt är relativt. Jämför man en liten art med en stor, så ökar den stora arten sin kroppsstorlek snabbare/tidsenhet (vilket gör att man tycker att den växer snabbare). Man kan istället kolla hur stor respektive art är i förhållande till sin maxstorlek, efter t.ex. ett år.

                              Så länge de inte är könsmogna går det att ha 4 i ett 540-kar, men sen måste du flytta någon/några annars löper de stor risk att bli ihjälslagna. Enligt mina erfarenheter är det en av de aggressivaste ciklidarterna, men det finns de som har upplevt motsatsen. Hur som helst, det är en skitcool ciklid som man måste prova att hålla.

                              Kommentar

                              • weyne
                                Användare
                                • april 2007
                                • 9

                                Ursprungligen postat av Lundensis
                                Vet inte om jag tycker att den är trögväxt. Det där med fiskars tillväxt är relativt. Jämför man en liten art med en stor, så ökar den stora arten sin kroppsstorlek snabbare/tidsenhet (vilket gör att man tycker att den växer snabbare). Man kan istället kolla hur stor respektive art är i förhållande till sin maxstorlek, efter t.ex. ett år.

                                Så länge de inte är könsmogna går det att ha 4 i ett 540-kar, men sen måste du flytta någon/några annars löper de stor risk att bli ihjälslagna. Enligt mina erfarenheter är det en av de aggressivaste ciklidarterna, men det finns de som har upplevt motsatsen. Hur som helst, det är en skitcool ciklid som man måste prova att hålla.

                                Jaha då kanske ja får nöja mig med ett par då.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...