Petrotilapia yellow chin Gome

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maisoni
    Användare
    • maj 2005
    • 23

    Petrotilapia yellow chin Gome

    Hallå,

    För ca 15 år sen så köpte jag en kanon firre av "Stikkan" i Sundbyberg vid namn Petrotilapia yellow chin Gome. Denna finna firre verkar omöjlig att få tag i. Har hört mig för bland alla tänkbara butiker i landet utan resultat.Jag undrar följande:

    1.Är det någon som har några?
    2.Vet någon som odlar dem?
    3.Någon som skall ner till Malawi eller beställa därifrån?

    Vore tacksam för svar.

    Mvh
    Micke
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Det var en kvinna på köp och sälj som hade dem för ca 2 månader sedan. Regionen var runt Oskarshamn men nu kan man ju bara spekulera vart de har tagit vägen.

    Mvh/ BB

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      aah! nu pratar du oldschool men visst finns den arten, dock måste du nog direkt beställa den av ex. aquarium malawi för nästan ingen Petrotilapia finns på dom vanliga listorna..som när jag ville ha Melanochromis Parallelus-jag beställde och fick arten, men då får man vara beredd på att köpa ett antal djur för att det ska löna sej för dom-typ en låda som innebär 20-30 ex.
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • peking
        Användare
        • maj 2005
        • 28

        #4
        Aquarium Africa i Norrköping har en Petrotilapia - variant inne. Kommer dock inte ihåg vilken.

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Peking;hur stora var de och typ hur såg de ut??
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Mangan
            Användare
            • november 2003
            • 86

            #6
            Är till 95% säker på att jag såg vilfångade hos kent i nol idag, så ring och kolla med honom.
            Mvh
            Mangan

            Kommentar

            • Maisoni
              Användare
              • maj 2005
              • 23

              #7
              Ursprungligen postat av Bright_Blue
              Det var en kvinna på köp och sälj som hade dem för ca 2 månader sedan. Regionen var runt Oskarshamn men nu kan man ju bara spekulera vart de har tagit vägen.

              Mvh/ BB

              Man tackar för hjälpen.

              Kommentar

              • Maisoni
                Användare
                • maj 2005
                • 23

                #8
                Ursprungligen postat av specmats
                aah! nu pratar du oldschool men visst finns den arten, dock måste du nog direkt beställa den av ex. aquarium malawi för nästan ingen Petrotilapia finns på dom vanliga listorna..som när jag ville ha Melanochromis Parallelus-jag beställde och fick arten, men då får man vara beredd på att köpa ett antal djur för att det ska löna sej för dom-typ en låda som innebär 20-30 ex.
                ------------------------------------------------------------------

                Jag har kontunerlig kontakt med dem och de har svårt att få tag på den.

                Tack

                Kommentar

                • Maisoni
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 23

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mangan
                  Är till 95% säker på att jag såg vilfångade hos kent i nol idag, så ring och kolla med honom.
                  ---------------------------------------------------------------


                  Jag pratade med Kent.Han har Chitimba hemma dock inga yellow.

                  Mvh

                  Micke

                  Kommentar

                  • peking
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 28

                    #10
                    De var nog ca 6cm. Alla var gula, sen hur de färgar som vuxna har jag ingen aning om.
                    Har funderat på lite på vilket hanselsnamn de hade i butiken och jag tror de hette Petrotilapia spec. yellow. Har du ringt och kollat med butiken?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...