Kolla lite smått efter Nannacara adoketa när du är nere i Tyskland. Riktigt ovanlig och cool firre.
Apistogrammatråden
Kollaps
X
-
-
-
Hej. ville bara berätta att idag fick jag frisimmande fjärils yngel. Det var andra gången dom lekte så dom klarade de ganska så snabbt tycker jag.Kommentar
-
Nannacara adoketa är en riktig snygg och dyr firre, har iofs aldrig sett den "live" men det skulle vara roligt om den dök upp i Sverige oftare.Kommentar
-
Ursprungligen postat av BanderadSamma storlek som den vanliga Bågfenscikliden?
/Jocke
Pär: Jag och Gabbi såg den i en monter på Interzoo 2006 så den finns i Tyskland. Kruxet är att få hit den.Mvh
RobinKommentar
-
Har ett nystartat 530L som i stort sätt är klart för fisk , lite mer växter och sand så..
Planen är nåt par Ramirezi sedan 1+3 Api. Viejitas och 1+2-3 Agassizii eller Cacatuoides.
Dessa ska sedan gå med lite tetror och malar..Kommentar
-
Lucas_magi: Grattis!!! Kul att du har lyckats med fjärilar.
Ancient: Hade varit kul om du la upp lite bilder från karet när fisken anländer.
/JockeKommentar
-
Lucas_magi: Japp! Grattis nyfödda kullen!
Håller med. Alltid kul med bilder!! Eller länkar till bilder.Kommentar
-
Alltid kul med bilder..!!
Jag har redan lagt bild på mitt kar så det blir ju inget nytt om jag ska lägga in en här. Ska se om jag kan hitta länken istället. Man inga fiskar tyvärr. Ska se om jag kan ta några bilder på ynglen och honan ikväll.
Ni kan ju tänka er att allt har växt lite.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinEtt intressant beteende jag faktiskt aldrig sett förut (dålig erfarenhet kanske) är att honorna simmar ikapp "små-rymmare" och samlar upp dom i munnen och spottar ut dom i gruppen igen. Det har jag inte sett hos nån annan fisk.
Det karet är ett snyggt kar, Robin!Kommentar
-
Tack, det ser faktiskt ännu bättre ut nu när det växt lite tycker jag.
Det finns lite saker jag inte är nöjd med och det är stenhögen. Tanken var att lägga över mindre grus och sen plantera lite växter på stenröset.
Tyvärr hinner jag nog flytta innan jag får ordning på det så vi får väl se ifall idén följer med upp till sthlm.Senast redigerad av Robin; 27 June 2006, 14:23.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinEtt intressant beteende jag faktiskt aldrig sett förut (dålig erfarenhet kanske) är att honorna simmar ikapp "små-rymmare" och samlar upp dom i munnen och spottar ut dom i gruppen igen. Det har jag inte sett hos nån annan fisk.540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
-
-
Som ni ser ingen jättetillväxt men ändå lite på de där långa i bak till höger. Javamossan på roten har varit brun jäkligt länge men nu börjar den blir lite grönaktig.Mvh
RobinKommentar
Kommentar