Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • irwin_fletch
    svarade
    L-200 är grön. L-128 är blå. Annars är de väldigt lika!

    Lämna en kommentar:


  • Jaxen
    svarade
    I vanliga fall är de blå men inte denna. Eller så är det fel nummer på den men förutom färgen är de lika.

    Lämna en kommentar:


  • Alex
    svarade
    Grön L128, Borde det inte vara en blå ? :-)

    Lämna en kommentar:


  • Jaxen
    svarade
    Ursprungligen postat av Jaxen
    Nu har jag fått i en kakaduafamilj i mitt andra kar. Orange färgvariant. Samtidigt kom det i ett gäng vitfenade rosentetror vilket mina inkörsfiskar inte gillade så värst (koppartetror). 10 av varje tetra och en kakaduakille med två tjejer.

    Och 100 physasnäckor.
    Tyvärr hittade jag ena kakaduahonan död häromdagen. Den andra ser lite mager ut medan hanen ser bra ut. Får se vad jag gör åt det.

    Karet har även fått en liten grön L128. Vacker de få gånger man får se den.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Trevligt kul med med koppartetra som jag tycker är underskattad

    Lämna en kommentar:


  • FINN
    svarade
    Denna lilla baenschi på 2,5cm blev helt vansinnig när den såg sig själv i linsen:

    Lämna en kommentar:


  • FINN
    svarade
    A betaeniata:

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    rätt tänkt!

    Lämna en kommentar:


  • FINN
    svarade
    Kommer inte att ta tillvara på några yngel ännu, det är meningen att dom ska få växa till sig lite först. Till våren därimot blir det att ta tillvara lite (om det nu blir något) och då åker tetrorna ut.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Jag skulle inte ha några tetror i karen, då de troligtvis kommer att käka upp alla yngel som eventuellt blir!

    Lämna en kommentar:


  • FINN
    svarade
    Kar 2.

    Lämna en kommentar:


  • FINN
    svarade
    Nu har jag fått hem mina Apistogramma
    Jag har ju gjort i ordning 2st 144lit kar till mina VF Apistogramma baenschi & Apistogramma bitaeniata . Men dom var väldigt små
    I det ena karet går baenschi ihop med Hasemania nana (koppartetra) & i det andra går bitaeniata med Hyphessobrycon columbianus (columbiatetra)
    Senast redigerad av FINN; 27 oktober 2012, 09:11.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Alex
    Är det vanligt att honan piskar på hanen ?
    Min Baenchi hona glider omkring kålsvart i ögonen o fullt utfärgad(tror jag) i karet o gör utfall mot hanen. Hanen gör väl så gott han kan med att ducka för hennes utfall?
    Är det normalt beteende ?
    dom är ju vädans fina i sina krigskostymer, iaf honan :-D
    //Alex
    Ja, det är helt normalt.

    Lämna en kommentar:


  • Alex
    svarade
    Är det vanligt att honan piskar på hanen ?
    Min Baenchi hona glider omkring kålsvart i ögonen o fullt utfärgad(tror jag) i karet o gör utfall mot hanen. Hanen gör väl så gott han kan med att ducka för hennes utfall?
    Är det normalt beteende ?
    dom är ju vädans fina i sina krigskostymer, iaf honan :-D
    //Alex

    Lämna en kommentar:


  • Jaxen
    svarade
    Nu har jag fått i en kakaduafamilj i mitt andra kar. Orange färgvariant. Samtidigt kom det i ett gäng vitfenade rosentetror vilket mina inkörsfiskar inte gillade så värst (koppartetror). 10 av varje tetra och en kakaduakille med två tjejer.

    Och 100 physasnäckor.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...