Antal band på P. saulosi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    Antal band på P. saulosi?

    Ni som har saulosi, har ni någonsin noterat att någon hane har fler än de normala 6 banden efter gällocken? En av mina hanar har 7 band vilket jag inte kan påminna mig ha sett tidigare. Genetisk variation, korsning, normalt eller bara udda? Vad tror ni?
    Tony Englund
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    #2
    Ursprungligen postat av Tony
    Ni som har saulosi, har ni någonsin noterat att någon hane har fler än de normala 6 banden efter gällocken? En av mina hanar har 7 band vilket jag inte kan påminna mig ha sett tidigare. Genetisk variation, korsning, normalt eller bara udda? Vad tror ni?
    rätt så intressant faktiskt,vilken generartion har du?vf,f1?,har för mig att på tidigt åttiotal så var det en del snubbar som förde sig med 7 streckade frontosa minnsan!genitisk variation handlade det då om...men nu kanske vi är klokare?men just saulosi blir det svårare?finns det varianter av den arten med?inte vad jag vet.helt klart intressant!

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Mja, med frontosorna är det väl snarare att det finns en mängd geografiska varianter där olika lokaliteter har olika antal band. Saulosi däremot fångas väl så vitt jag vet endast på ett rev i malawisjön.
      Tony Englund

      Kommentar

      Arbetssätt...