Ciklidbladet 2/2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    Ursprungligen postat av Micke
    Det tror jag inte, än så länge har tråden bara avhandlat medlemskort, varför Robin är inloggad som Gabbi, ett eventuellt NCS mästerskap i golf och medlemserbjudandet
    Tråden har ju inledningsvis hyllat världens bästa ciklidtidning, så allt är inte bara gnäll i denna tråd.

    Mvh Jari

    Kommentar

    • wenger
      Användare
      • februari 2003
      • 233

      Måste säga att jag är helt emot att det ska försvinna, även fast man inte köper varje gång så är det ju lika roligt att kolla vad som erbjuds varje gång tidningen kommer. Pelletsen måste det ju ha sålts hur mycket som helst av?

      Sen om Stefan inte kan se ett erbjudande som tar upp en helsida i våran tidning ja då tvivlar jag på att han skulle sett det om det stod på 4 sidor .

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • augusti 2002
        • 3029

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        TYcker jag inte alls - istället tycker jag att nästan inget har blivit sagt i tråden om medlemserbjudandet
        Vad som borde ha diskuterats är
        1/ Om erbjudandet skall vara kvar - hur skall det då utformas för att bli intressant. Då menar inte jag heller att alla erbjudanden skall utformas så att nästan alla skall kunna vara intresserade av det (då återstår väl bara en håv eller nåt sånt). Jag har ju pläderat för att det skall läggas ner eftersom uppenbarligen varken "storstadsbor" eller "landsbygdsbor" är intresserade av det.
        2/ Om erbjudandet inte skall vara kvar - vad skall då komma istället?

        finns en gallup på startsidan som jag tycker alla ska tycka till i, det är ett bra verktyg att få ett hum om vad som efterfrågas.

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          Kan vi inte helt enkelt avsluta denna tråd nu. Jag tror att de flesta åsikter vid det här laget har gått fram. Jag måste säga att jag redan längtar till nästa nummer av CB. Grym tidning (som många har uttryckt i den här tråden). Det känns dock som om den här tråden går på tomgång nu. Som Johan skrev förut så finns det en gallup på startsidan vad det gäller medlemserbjudandets innehåll.

          /Jocke

          Kommentar

          • malplacerad
            Användare
            • maj 2005
            • 877

            Ok, jag må vara sjuk och lite trött (bra att skylla på)
            men jag kan inte hitta gallupen, kanske behöver nya glasögon?
            Gamla gallupfrågor hittar jag men inte den nya.

            *vägbeskrivning sökes*

            Ah, hittade den nu, den hette visst "rösta" och inte gallup, samt låg långt ner i ett hörn.
            Senast redigerad av malplacerad; 25 juni 2006, 13:33.
            ||||

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • augusti 2004
              • 1639

              Tog Kjell på ordet och kommer med förslag!
              Mina tankar går som följer;
              Väljer vi produkter som är relativt dyra, så blir det aldrig några impulsköp, och ska man titta lite på hur folk i allmänhet jämnför priser så är vi i en ganska knivig situation OM ett erbjudande nu måste vara billigare än i resten av värden!
              Vi kan knappast arbeta med levande djur (läs fisk) p.g.a logistiska problem.
              Sen har vi det breda intresseområde som finns i NCS, allt från glada amatörer (jag själv) till en massa riktigt duktiga personer som lägger mycket av sin vakna tid på att titta och sköta om sina dyrgripar.

              Foder; är bra, men då är det bara frågan om pris, storlek och vad fodret passar till!
              Litteratur; är grymmt bra, för de flesta vill förkovra sig, och det är trevligt att ha böcker stående i hyllan!
              Teknisk utrustning; där är vi återigen inne på detta med priset, samt att logistiken kommer göra att det kommer kosta olika mycket för folk att få hem produkten

              Så, (jag tror att någon skrev något tidigare i tråden om detta) varför inte fortsätta med erbjudandet som det är idag, dvs 4ggr /år presenteras produkter som NCS/VI finner intressanta, och kan ge många möjligheter att utveckla driva sin hobby!
              SEN kan man även ha en "specialare" som mer bygger på att man får förbeställa/anmäla sig till eventet/köp av produkt/resa/utbildning eller vad det nu kan vara via hemsidan. Där kan folk tydligt se hur många det krävs för att vi ska kunna genomföra satsningen/erbjudandet, och blir det inte tillräckligt många, så blir det inget av den satsningen!

              Då har vi löst två problem;
              1. Vi erbjuder medl. något som tidigare, enkelt och rakt, och om man inte är intresserad så ärdet precis som nu helt ok, och erbjudandet kommer förmodligen inte passa alla, vid varje tillfälle, det kan vara lite svårare för vissa att köpa, MEN det jämnar ut sig i det långa loppet!

              2. Vi kan verkligen pressa priser/få fram unika erbjudanden/seminarier vad det nu kan vara, och för att dessa projekt ska gå att genomföra, så kräver det att det finns eldsjälar som tar tag i detta, och då finns det INGEN som kan klaga på att man inte får vara med att påverka och att det inte är rättvist!

              Sen - olyckligtvis, men det finns inget som heter demokrati mer än på pappret, det kommer alltid finnas orättvisor, alla kommer aldrig få lika mycket, men kan man inte glädjas över att vissa får något någon gång, utan att man själv får.....då tycker jag att man ska ta sig en allvarlig funderare på vilka värderingar man har. (bara MIN åsikt)!
              För att än en gång förtydliga saken, så givetvis ska man få ventliera sina åsikter, men det är lite väl lätt att kasta ur sig saker på nätet, och det är inte alltid det leder till något gott (titta bara på mig, som tjatar så extremt mycket *asg*)

              Har andra idéer kring hur vi ska göra, skriv gärna, men här är iallafall mitt förslag!

              DD - extremt snygg och trevlig!
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              • Gäst

                Jag har fortfarande inte fått något svar från medlem@ciklid och inte heller fått senaste numret av ciklidbladet ännu.

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  Halloj i midsommarvärmen!
                  Jag tycker att den här tråden är underhållande och variationsrik.

                  Medlemsförmåner skall naturligtvis vara kvar i en eller annan form. Kanske nåt att ta upp på nästa årsmöte och förhoppningsvis att de som diskuterar detta mest är närvarande.

                  Sen vore det bra om gallupfrågan ändrade namn till just gallupfråga istället för rösta.
                  Jag har letat efter senaste "Gallupfråga" i ett antal veckor och trodde att den hade gömt sig nånstans under senaste galluppfråga. Sent omsider så hittade jag den av en ren slump då jag skrållade ner på första sidan. Hur vore det om den kunde flyttas upp lite? Eller bytte plats med "gamla artiklar" ? Eller bara en länk till en Gallupsida?

                  Då felet med Sverige är att landet är avlångt istället för kvadratiskt så har jag ett förslag som troligtvis inte kan genomföras men här kommer det.

                  Det finns en massa affärer som ger oss medlemmar rabatt. Är det möjligt att samordna förmånen i alla affärer så att medlemmar inte har så långt till "Utskänkningsstället"?

                  Då kan man känna o klämma på produkten och dessutom kanske det kan bli medlemsförmån på fisk o växter? Tanken är god tycker jag men kanske inte genomförbar.
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Tony
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4594

                    Wilhelm, tanken är god tycker jag. Borde vara förhållandevis lätt att ordna med lite framförhållning.
                    Tony Englund

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • augusti 2004
                      • 1639

                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Halloj i midsommarvärmen!
                      Jag tycker att den här tråden är underhållande och variationsrik.

                      Medlemsförmåner skall naturligtvis vara kvar i en eller annan form. Kanske nåt att ta upp på nästa årsmöte och förhoppningsvis att de som diskuterar detta mest är närvarande.

                      Sen vore det bra om gallupfrågan ändrade namn till just gallupfråga istället för rösta.
                      Jag har letat efter senaste "Gallupfråga" i ett antal veckor och trodde att den hade gömt sig nånstans under senaste galluppfråga. Sent omsider så hittade jag den av en ren slump då jag skrållade ner på första sidan. Hur vore det om den kunde flyttas upp lite? Eller bytte plats med "gamla artiklar" ? Eller bara en länk till en Gallupsida?

                      Då felet med Sverige är att landet är avlångt istället för kvadratiskt så har jag ett förslag som troligtvis inte kan genomföras men här kommer det.

                      Det finns en massa affärer som ger oss medlemmar rabatt. Är det möjligt att samordna förmånen i alla affärer så att medlemmar inte har så långt till "Utskänkningsstället"?

                      Då kan man känna o klämma på produkten och dessutom kanske det kan bli medlemsförmån på fisk o växter? Tanken är god tycker jag men kanske inte genomförbar.
                      Ingen dum idé alls!
                      Problemet blir väl bara det att om butiken i fråga INTE är med, dvs tjänar pengar på att dom lämnar ut produkter som dom kanske själva säljer, så blir det nog stopp?!?!?!
                      Logistiken kommer nog tyvärr vara ett problem om det är så att man bara ser till prset vänner!

                      Får vi fram erbjudanden som är väldigt speciella, så kanske det kan gå med den lösningen...

                      Men, jag tror att det finns massa medl. som inte....dumt ord kanske, men inte vågar ge sig in i debatten! Kolla hur många av våra 1200 medl som röstat i undersökningen på förstasidan...

                      Ingen lätt problem det här om man ska gå in på detaljer...

                      DD
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        Ursprungligen postat av deathdealer
                        Ingen dum idé alls!
                        Problemet blir väl bara det att om butiken i fråga INTE är med, dvs tjänar pengar på att dom lämnar ut produkter som dom kanske själva säljer, så blir det nog stopp?!?!?!
                        Logistiken kommer nog tyvärr vara ett problem om det är så att man bara ser till prset vänner!

                        DD
                        Ja, det behöver ju inte lösas nu. NCS får väl fundera lite och prata med affärerna om de är intresserade. Så kanske det finns en lösning.

                        Det ska ju förståss inte gå med förlust, men det kanske räcker om de lägger på några spänn på kostnaden så går det ju med vinst, även om den blir liten.
                        Det kanske tom går bra med 20% rabatt istället för 10 en bestämd veckodag på nån pryl eller fisk o växter.
                        Det finns lite att spåna om.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        Arbetssätt...